اعضای هیئت مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان با سرکنسولگر ایران در استانبول در محل کنسولگری دیدار کردند.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۲۶
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

 جواد معبودی فر سرکنسول ایران در استانبول در دیدار مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان، وعده همکاری و مساعدت برای معرفی و تعامل تجار و فعالان موفق حوزه ارز دیجیتال را داد.

معبودی فر با بیان اینکه هدف از این دیدار برقراری روابط جدید و گسترش سطح همکاری‌ها است گفت: قصد داریم در این دیدارها زمینه مناسب برای گفتگو با شرکت‌‌‌ها را فراهم کنیم و بتوانیم‌در حوزه های مختلف، همکاری های لازم را برای ایجاد تعامل بیشتر بین دو کشور انجام دهیم.

همچنین علی پاک باخته گان زنجانی ، مدیر ارشد استراتژی و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان با ابراز خرسندی از این دیدار ، آن را نقطه عطفی در برقراری و گسترش روابط دو کشور ایران و ترکیه در حوزه ارزهای دیحیتال برشمرد.

وی گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه به بازار‌های برون‌مرزی و کسب آمادگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بنگاه برای ورود به این حوزه است، و ما نیز در این عرصه وارد شدیم .

 رئیس کمیسیون رمر ارز وبلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز در عین حال تاکید کرد : حضور در نمایشگاه ها یکی از مهم ترین ابزارهای معرفی محصولات و آشنایی با تولیدات و خدمات دیگران است و طبیعتا شرکت در نمایشگاههای خارجی این امکان را فراهم می کند تا بتوانیم محصولات و تولیدات بومی کشورمان را به سایر کشورها معرفی کنیم و متقابلا با محصولات دیگر کشورها نیز آشنا شویم.

پاک باخته گان زنجانی تصریح کرد: ما به این نمایشگاه آمده ایم تا با معرفی اولین دستگاه پوز (pos)اندرویدی ارز دیجیتال و دیگر محصولاتمان در این حوزه، دانش و توان ایرانیان را در زمينه بلاكچين به رُخ جهانيان بكشيم.

گفتنی است؛ محسن سبحانی ، مدیرعامل شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان نیز با اشاره به اینکه زیرساخت های کسب و کار و اقتصاد دیجیتال در شهرهای دیجیتال نقش محوری بازی می کنند اظهار کرد: در حال حاضر شش درصد اقتصاد ایران در حوزه دیجیتال فعال است و تا ۴سال آینده سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد ایران حداقل ۱۰درصد خواهد بود که لزوم توجه به این نوع اقتصاد را مشخص می کند و ما نیز تمرکز ویژه بر روی حوزه اقتصاد دیجیتال داریم‌.

موسس خانه بلاکچین ایران همچنین با اشاره به نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند ترکیه که با حضور کشور‌های مختلف جهان برگزار شد عنوان کرد: در این‌نمایشگاه از دستگاه POS اندرويدى ارز ديجيتال رونمایی کردیم و در تلاشیم با کشورهای دیگر نیز در این زمینه تعامل کرده و ارتباطاتی را برقرار کنیم و با این هدف نیز در نمایشگاه شرکت کرده و محصول بومی کشورمان را معرفی کردیم.

گفتنی است: شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان پس از رونمایی از دستگاهCTM تحت برند EXfaدر ایران ؛ محصول جدیدی از توانمندی های کارشناسان ایرانی را در هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند ترکیه که روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه برگزار شد، عرضه کرد. رونمایی از دستگاه پوز (POS)دریافت و پرداخت بیت کوین بر روی شبکه لایتنینگ(lightening) نشان می دهد که فعالان فناوری های نوین در ایران بر روی لبه دانش جهانی حرکت می کنند.

 

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز:

باید دارایی‌های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته شود

 رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز گفت: باید دارایی‌های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته شود و در عین حال آگاهی و آموزش‌های زیربنایی لازم داده شود.

 علی پاک باخته گان زنجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند که در روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه در استانبول برپا شد گفت: ضمن بازديدى كه از غرفه های نمایشگاه و صحبت هایی که با شرکت کنندگان و فعالان این حوزه داشتم، به این نتیجه رسیدم كه كشور تركيه نیز مانند بسیاری از نقاط دنيا در بحث بلاكچين و رمزارزها فضاى گسترده اى براى كار دارد و می توانیم‌ تعاملات خوبی را در این حوزه با کشور ترکیه برقرار کنیم.

وی گفت: همچنین در دیداری که با جوادد معبودی فر، سرکنسولگری ایران در استانبول داشتم، ایشان وعده همکاری و مساعدت برای معرفی و تعامل تجار و فعالان موفق حوزه ارز دیجیتال را داده و در عین حال تاکید کرد که قصد داریم همکاری های لازم برای تعامل دو کشور در این حوزه ایجاد شود.

پاک باخته گان زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: یکی از راه‌های مهم تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور توجه به حوزه کسب و کارهای اینترنتی و نوپا است که توجه به این نوع کسب و کارها می‌تواند زمینه تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی) را فراهم کند.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز ادامه داد: کشور ما در سالهای اخیر در حوزه تجارت الکترونیکی روند رو به رشدی را تجربه کرده بود اما سهم درآمد ایران از تجارت الکترونیکی در منطقه و در بین کشورهای همسایه هم چنان کم است!

پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه بحث رمز ارزها و فعالیت در حوزه ارزهای دیحیتال یکی از راههای رسیدن به اقتصادی دیجیتالی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه از عمر رمزارزها در اقتصاد جهان سال‌هایی نسبتا طولانی گذشته اما در ایران، این موضوع همچنان با چالش ها و محدودیت هایی روبرو است و می توان گفت قوانین لازم برای اداره این ارزها وجود ندارد.

*مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران(http://iranblockchainhome.com)* در عین‌حال بیان کرد: هر چند در کشورمان قوانینی برای مدیریت ماینرها و استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال نهایی شده اما برای خرید و فروش و صرافی‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند قوانین دقیقی وجود ندارد و همین امر، باعث شده نگرانی‌هایی درباره احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه مردم به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی فعال در این‌حوزه باید به این نکته توجه کند که ممکن است سیاست‌گذار به دلیل تعجیل یا عدم شناخت در این حوزه به شیوه نادرستی تصمیم‌گیری کند ولی بخش خصوصی باید تلاش خود را برای شناساندن بسترهای این صنعت انجام دهد.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام‌صنفی رایانه ای استان البرز در عین حال بیان کرد: دغدغه مردم و کسب‌وکارها در حوزه رمزارزها ، بلاتکلیفی مسائل قانونی، عدم امنیت و کلاهبرداری و یا نبود پشتوانه قوی در این حوزه است که طبیعتا نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.

پاک باخته گان زنجانی که در حاشیه بازدید از نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند در استانبول سخن می گفت، تصریح کرد: باید دارایی‌های دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته شود و در عین حال آگاهی و آموزش‌های زیربنایی لازم داده شود تا حس آرامش در فضای عمومی جامعه برای استفاده از رمز ارزها به وجود بیاید.

*مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران(http://iranblockchainhome.com)* باتاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور بسیار حساس است، گفت: در این مقطع زمانی به درآمدهای ارزی نیاز داریم؛ در این شرایط صنعت ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال ضمن ارزآوری می‌تواند در تسهیل تجارت بین المللی کمک کند. بازرگانان می‌توانند با استفاده از رمزارزهای تولید شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند و مشکلات تحریم بانکی برای پرداخت هزینه‌ها را دور بزنند.

گفتنی است: فناوری بلاکچین در بسیاری از مواقع معادل رمزارز گرفته می‌شود، اما این اشتباه است، چون یکی از حوزه‌هایی که با استفاده از فناوری بلاک‌چین به آن پرداخته می‌شود، بحث رمزارزهاست. ضمن این‌که می‌توان از منظرهای مختلف به رمزارزها نگاه کرد. اصل منظر، بحث کلان حاکمیتی است.

بلاکچین یک فناوری است که کاربردهای زیادی دارد و یکی از کاربردهایش رمرزارزهاست. برآوردی که وجود دارد این است که خود بلاک‌چین می‌تواند شروع یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد.

بنابراین نمی‌توان آن را محدود به بیت‌کوین و ماینینگ کرد.

اما به گفته برخی کارشناسان این حوزه، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب صنعتی چهارم توسط بلاکچین قابل اجراست و می‌توانند نحوه تبادل ارزش و دموکراسی اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد. پس بسیار جسورانه در حال هزینه‌کردن هستند تا بتوانند شرکت‌های فناورانه نسل بعدی را پیدا و اقتصادشان را متحول کنند.

مهم‌ترین ویژگی این فناوری تمرکززدایی آن است که با ذخیره داده‌ها در سراسر شبکه بلاکچین، خطراتی را که با ذخیره داده‌ها به‌طور مرکزی به وجود می آید، حذف می‌کند. اما  فناوری بلاکچین در صنعت بانکداری مزایایی دارد که کاهش هزینه‌های سازمانی، افزایش امنیت، جلوگیری از پولشویی و بهینه‌سازی تعاملات مالی بین‌المللی مهم‌ترین آنهاست.

 

رونمایی از دستگاه POS اندرويدى ارز ديجيتال در هشتمین نمایشگاه هوشمند استانبول

 در هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول از دستگاه POS اندرويدى ارز ديجيتال رونمایی شد.

 هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول از امروز (۲۷ خردادماه) به مدت دو روز با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و در قالب پاویون شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

على پاک باخته گان زنجانى، مدير ارشد استراتژى و نايب رئيس هيئت مديره شركت دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان اظهار کرد: در نمايشگاه شهر هوشمند كه از امروز (۲۷خردادماه) به مدت دو روز با حضور شهرداران شهرهاى بزرگ دنيا آغاز به کار کرده مجموعه ما نیز حضور دارد .

 وی هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی ATM ارز ديجيتال عنوان کرد و گفت: همچنین در این نمایشگاه از محصول جديدمان كه دستگاه POS اندرويدى ارز ديجيتال است، رونمايى می کنیم و هدف اصلي ما این است که کشورمان و فعالان ایرانی این حوزه را بعنوان توسعه دهندگان صنعت بلاكچين به دنيا معرفى كنيم.

وی با بیان اینکه از ايران ٢٠ شركت دانش بنيان به دعوت معاونت علمی و فناورى رياست جمهورى در پاويون حضور دارند گفت:حضور چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان کشورمان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه شبکه، انرژی و شهر هوشمند ترکیه با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی و معرفی محصولات ایرانی به کشورهای دیگر صورت می گیرد.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور کشور‌های مختلف جهان برگزار می شود عنوان داشت: در این‌نمایشگاه از دستگاه POS اندرويدى ارز ديجيتال رونمایی می کنیم و در تلاشیم تا با کشورهای دیگر نیز در این زمینه تعامل کرده و ارتباطاتی را برقرار کنیم.

پاک باخته گان زنجانی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه به بازار‌های برون‌مرزی و کسب آمادگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بنگاه برای ورود به این حوزه است، اظهار کرد: این‌نمایشگاه با هدف حل مشکلات شهر‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای شهر‌های هوشمند، شبکه‌های هوشمند و انرژی هوشمند و با محور‌های حمل‌ونقل، مدیریت انرژی، اقتصاد، امنیت، زیرساخت، هوشمندسازی در همه زمینه‌ها، توسعه و رقابت بین شهر‌ها و بهبود کیفیت زندگی در استانبول برگزار می شود.

 

معرفی اولین نشریه اختصاصی رمز ارز و بلاکچین در خاورمیانه  

  اولین نشریه اختصاصی رمز ارز و بلاکچین در خاورمیانه در هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول معرفی شد.

  بر اساس این گزارش؛ ‌هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول   به مدت دو روز و با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و در قالب پاویون شرکت های دانش بنیان آغاز به کار کرده است که در این‌نمایشگاه علی پاک باخته گان زنجانی، عضو شورای سیاستگذاری این نشریه به معرفی اولین نشریه اختصاصی رمز ارز و بلاکچین پرداخته و گفت: در راستای تولید و انتشار محتوا با هدف آشنایی مخاطبین با فناوری بلاکچین و رمزارزها در کلیه سطوح و تمامی بخش های اقتصادی ایجاد شده است.

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام صنفى رايانه اى استان البرز در عین حال بیان کرد: معرفی رمزارزها و فناوری پشت آن ها (بلاکچین)، تبیین اقتصاد مبتنی بر فناوری های نوین و فرهنگ اقتصادی حاکم بر جهان جدید، شناخت و بیان ویژگی های عصر نوین، چگونگی مواجهه با عصر نوین و اقتصاد جدید جهانی، آموزش چگونگی تعامل با بازارهای جدید و مدیریت کسب و کار در عصر نوین، پوشش اخبار در حوزه رمزارزها و بلاکچین و رویدادهای علمی و فرهنگی و توسعه ای در این حوزه را می توان از جمله اهداف این نشریه برشمرد که تا به امروز، پنجمین شماره آن به چاپ رسیده است.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه و کنگره شبکه،انرژی و شهرهوشمند استانبول گفت: هدف از حضور ما در این نمایشگاه ، معرفی ATM ارز ديجيتال است، همچنین در این نمایشگاه از محصول جديدمان كه دستگاه POS اندرويدى ارز ديجيتال است، رونمايى کردیم.

همچنین در حاشیه نمایشگاه محسن سبحانی ، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان اظهار کرد:شبکه سازی یکی از توانمندی های اصیل زنجیره بلوکی و هوشمندی، حاصل اصالت، و عدالت، نتیجه اصالت و هوشمندی است. یک سازمان هوشمند نیاز به شبکه های هوشمندی دارد که در تعامل با شبکه های دیگر از نوع سخت افزاری و نرم افزاری و انسانی باشند که ترکیب سخت افزار، نرم افزار و انسان های آگاه ، یک سازمان و شهر هوشمند را می سازد.

سردبیر اولین نشریه اختصاصی رمز ارز و بلاکچین در خاورمیانه در عین حال بیان کرد: شرکت های دانش بنیان با ایجاد شبکه های انسانی با دانش و آگاه، طراحی و تولید سخت افزارهای موثر و کاربردی و توسعه نرم افزارهای تعاملی این مهم را به منصه ظهور می رسانند و نمایشگاه استانبول فرصتی است برای معرفی شرکت ها، سازمان ها و گروههایی که دانش و توجه به آرمان های جهانی بشر و آرزوهای انسان دغدغه آنهاست.

سبحانی بیان کرد: شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان با دانش و معرفت خود و با تمام توان در این عرصه حضور پیدا کرده است تا قطعه ای از پازل موفقیت انسان نوین را با حضورش تکمیل کند.

 

 

 

 

ارسال نظرات