خبرهای داغ:
مدیر کل زندانها گلستان:

ماجرای اشک زندانیان در جریان تشییع شهید گمنام

غلامرضا سرلک: در ایام کرونا هیچ زندانی که به دلیل کرونا فوت کرده باشد را نداشتیم ضمن اینکه از هر زندانی هنگام ورود به زندان تست کرونا گرفته می شود
کد خبر: ۹۳۵۳۳۳۲
|
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

ماجرای اشک های زندانیان در جریان تشییع شهید گمنام / خیک فوتی کرونایی هم نداشتیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ غلامرضا سرلک مدیر کل زندانهای استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : سند تحول دستگاه قضایی به دستور رئیس دستگاه قضا با مشورت کارشناسان برجسته تهیه و به تایید رهبری رسیده و بخشی از آن مربوط به زندان است.

سرلک افزود : نگاه جامعه به زندانی باید تغییر کند ، ۷۰ درصد زندانی هایی که در سالهای اخیر ارتباط داشتم به دلیل نارسایی های سازمانها و ارگانها گرفتار شدند ، این افراد فی نفسه مجرم نبودند بلکه در طی مسیر مجرم شدند.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی جرم ، نبودن اشتغال و درآمد است ، تاکید کرد : تغییر و تحولات سالهای اخیر در حوزه اقتصادی و مشکلات بازار باعث شد تا تعداد زیادی رهسپار زندان شوند.

مدیر کل زندانهای استان گلستان خاطرنشان کرد : باید دیدگاه خودمان نسبت به زندانی را عوض کنیم ، در جریان تشییع شهید گمنام در زندانهای استان ، ضجه های زندانیان ما را به گریه می انداخت ، اشک های آنها ما را به تفکر می انداخت در حالیکه بیرون تصور دیگری نسبت به زندانی دارند.

سرلک اشاره کرد : در ایام کرونا هیچ زندانی که به دلیل کرونا فوت کرده باشد را نداشتیم ضمن اینکه از هر زندانی هنگام ورود به زندان تست کرونا گرفته می شود.

وی بیان کرد : ما بین زندانیانی که جرائم غیر عمد دارند با آنهایی که جرائم سختی مانند قمه کشی دارند تفکیک قائلیم و به هیچ وجه به این افراد رحم نمی کنیم و سختگیری های خودمان را داشته و از امتیازات ما محروم هستند.

سرلک با اشاره به حضور قضات در زندان گفت : در سه ماهه نخست سال جاری استان گلستان رتبه سوم اشتغال و رتبه هفتم حضور قضات در زندان ها را دارد ، ضمن اینکه ما هفته گذشته به همراه مدیر کل دادگستری و دادستان تا دو نصفه شب در اتاق زندانیان با آنها سر یک سفره نشستیم و صحبت کردیم که اتفاق نادری بود .

این مقام قضایی در پایان بیان کرد : باید نگاه های ما به زندانی عوض شود ، خیلی از زندانی ها جایشان توی زندان نیست ، اگر بورس بالا پایین شد و برخی ها ورشکست شدند نباید به زندان بروند ، ممکن است این اتفاق برای ما هم بیفتد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها