دادستان شهرستان ری خبر داد:

کاهش اطاله دادرسی با افتتاح سامانه ارتباط الکترونیکی قضایی در دادسرای ری

دادستان شهرستان ری، از افتتاح سامانه ارتباط الکترونیکی قضایی به عنوان پایلوت در شهرستان ری و جلوگیری از اطاله دادرسی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۳۷
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

 غلامرضا نوفرستی، دادستان شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: روز گذشته سامانه ارتباط الکترونیکی قضایی به عنوان پایلوت در شهرستان ری راه اندازی شد که با افتتاح این سامانه، کلیه مراحل بازپرسی به صورت ویدئو کنفرانس انجام می شود و بازپرس می تواند حتی بدون حضور متهم در دادسرا از طریق ویدئو کنفرانس با متهم در کلانتری بازجویی را انجام دهد که این روش در جلوگیری از اطاله دادرسی بسیار کمک می کند و اغلب پرونده ها در کمتر از یک ماه تعیین تکلیف می شود.

وی با اشاره به اصل 156 تا 174 قانون اساسی، وظایف قوه قضائیه را پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و اجرای عدالت دانست و گفت: رسیدگی قضائی، بخشی از قوه قضائیه است و هرگاه از موضوع عدالت فاصله گرفتیم با اهرم قوه قضائیه مسیر منحرف شده را اصلاح کنیم. وی افزود: احساس عدالت از خود عدالت مهم تر است و مردم باید احساس کنند که قوه قضائیه ملجاء و پناه آنان است و با تظلم خواهی احساس کنند به حقشان می رسند.

نوفرستی با اشاره به نام گذاری روز دوم هفته قوه قضائیه به نام پشتیبانی قضایی از تولید و رفع موانع تولید، خاطر نشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیر منفی آن بر سلامت و اقتصاد جامعه، رفع موانع و پشتیبانی از تولید جزو اولویت های ما قرار گرفت.

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه 80 درصد از انبارهای کشور در حوزه شهرستان ری قرار دارد، افزود:  برای کنترل بازار باید 18 بازپرس در شهرری فعال باشند این در حالی است که ما با پنج بازپرس بر فعالیت انبارها نظارت می کنیم و در این راستا از سایر همکاران که توانایی بیشتری دارند کمک گرفتیم.

نوفرستی گفت: 680 انبار از اتحادیه انباردارها مجوز رسمی دارند که فقط دارای تابلو هستند اما به تعداد انگشتان دست کالاهایشان را در سامانه ثبت می کردند که با ورود دادستانی اکنون 2700 انبار کالا مجوز گرفته و ضمن رعایت مقررات ، کالاهای خود را در سامانه ثبت کرده اند و واحدهایی که اقدام به تخلف و احتکار کالاهای مورد نیاز جامعه کردند، در کمترین زمان ممکن، اقدام به ضبط و توزیع کالاهای کشف شده در بازار کردیم و با کموبد مواجه نشدیم.

   دادستان شهرستان ری، در بخش دیگری از سخنان خود، تغییر کاربری اراضی مرغوب کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز را یکی دیگر از تخلفات مهم در شهرری عنوان کرد و گفت: سال 98 بیش از 45 هکتار از اراضی کشاورزی با حضور ماموران نیروی انتظامی، جهادکشاورزی و نماینده دادستان، آزاد سازی شد و سال 99 نیز 106 هکتار از اراضی حاصلخیز شهرری که عمدتا در بخش قلعه نو قرار دارد برای تامین مواد غذایی و سلامت خاک، رها سازی شد.

وی، ارتقاء سطح نیروی انتظامی را از مطالبات به حق مردم ری عنوان کرد و گفت: بسیاری از پرسنل مستعد نیروی انتظامی شهرستان که توانایی ارائه خدمات بیشتر به شهروندان ری را داشتند پس از ارتقاء درجه به مناطق دیگر منتقل می شدند که با کمک ها و پیگیری امام جمعه شهرری پس از 20 سال فرماندهی انتظامی در شهرستان ری راه اندازی شد و با ایجاد  فرماندهی انتظامی امکانات کلانتری و سطح خدمات دهی آن بیشتر خواهد شد و در آینده شاهد کاهش جرم در این شهرستان خواهیم بود.

نوفرستی همچنین از کاهش آمار ورودی پرونده به دادسرای شهرری خبر داد و گفت: سال 99 نسبت به سال 98 1100 پرونده کمتر داشتیم . وی در خصوص تخلفات انتخباتی نیز اظهار داشت: روز انتخابات در بخش مرکزی ری حتی یک پرونده تخلف انتخاباتی نداشتیم که علت این موضوع همدلی و همراهی مسئولان و برگزاری جلسات توجیهی از سوی فرماندار شهرستان ری بود.

ارسال نظرات