در دیدار فرمانده سپاه استان با مدیرکل دادگستری استان ایلام مطرح شد؛
سردارشاکرمی دردیداربارئیس کل دادگستری ایلام گفت : در سایه تفکربسیجی وروحیه جهادی نیروهای ارزشی و قضات پاک دست، تعامل و همدلی خوبی مابین مجموعه دادگستری ومعاونتهای حقوقی سپاه برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۵۳۸۳۴
|
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام،سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در دیدار با رئیس کل دادگستری ایلام و جمعی از کارکنان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه انجام شد، با گرامیداشت یادوخاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش و همچنین بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: عظمت روح شهید بهشتی و مجاهدت‌های آن عالم وارسته که خودش به تنهایی یک ملت بود، جایگاه رفیع دستگاه قضایی را چندبرابر می کند. شهید بهشتی در قامت یک شخصیت مبارز، شجاع و قدرتمند، و دارای ابعاد شخصیتی بود که امام راحل (ره) به او افتخار می کرد و اثرات حضور او در قوه قضائیه پس از گذشت سالها قابل مشاهده است.

سردار شاکرمی بیان کرد : بحمدلله مجموعه قضا در استان ایلام از صراحت و قاطعیت لازم برای پاسداری از حقوق عامه مردم برخوردار است و تعامل بسیار تنگاتنگ و ارزنده‌ای با سازمان اطلاعات سپاه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم برقرار شده است. 

وی افزود : در سایه تفکر بسیجی و روحیه جهادی نیروهای ارزشی و قضات پاک دست، تعامل و همدلی خوبی ما بین مجموعه دادگستری و معاونت های حقوقی سپاه امیرالمؤمنین(ع) برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) ادامه داد : سپاه با کمک اقشار بسیج برای خدمت رسانی به عموم مردم و زندانیان کارهای خوبی از جمله برپایی میزخدمت و مشاوره حقوقی رایگان، ارائه خدمات پزشکی و تخصصی، توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های زندانیان، ساخت سوله‌های کارگاهی برای اشتغالزایی در زندان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد انجام داده است.

دهقانی؛ رئیس کل دادگستری استان ایلام در این دیدار اظهار کرد : سپاه یک نهاد انقلابی متولد شده از بطن انقلاب و مردمی است که در سالهای اول انقلاب نقش موثر و ویژه‌ای داشته و هم پس از آن در پاسداری از ارزشها و آرمانهای نظام و هم در حراست از مرزها و کیان ایران نقش اساسی داشته است و نقش این نهاد برجسته بر هیچکس پوشیده نیست.

وی ادامه داد : این نهاد مقدس شخصیت‌ها و سردارانی را در درون خود پرورش داده است که آوازه و نامشان در جهان اسلام می‌درخشد و از آنها می توان به شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد ، که در زمان حیات آنها حضورشان امنیت بخش بوده و پس از شهادت مکتب و راه و رسم مبارزه آنان، الهام بخش محور مقاومت در جهان اسلام شده است.

وی افزود : سپاه پاسداران و دستگاه قضایی از جمله نهادهایی هستند که تحت امر مقام معظم رهبری (مدظله) و در تعامل و هم افزایی برای خدمت به مردم و مبارزه با فساد فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت :با تلاش جهادی کارکنان دستگاه قضایی استان، سرانه رسیدگی به پرونده‌های مردم از ۶۰ فقره به ۱۴۰ فقره افزایش پیدا کرده است و ۵۳ درصد از پرونده‌های راکد دادگاه ها کم شده است و امروز ما هیچ پرونده معوق و مسن در دادگستری استان نداریم.

وی افزود : در حوزه دفاع از بیت المال بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال برگشت خورده و یا از ایجاد ضرر به بیت المال جلوگیری شده است و بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

دهقانی اشاره کرد : با پیگیری دادگستری استان و عنایت ریاست قوه قضائیه و با کمک همه دستگاهها زندان مرکزی از مکان نامناسب در درون شهر ایلام به بیرون از شهر منتقل شد و با دارا بودن ۷۰ هزار مترمربع مساحت، سرانه فضا برای هر زندانی به ۱۱ متر افزایش پیدا کرد که استاندارد بسیار خوبی است.

دهقانی؛ رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد : در حوزه رفع موانع تولید، با پیگیری دادگستری استان و با کمک بسیج حقوقدانان، ۵۶ واحد تولیدی یا به چرخه تولید بازگشتند و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شد و از جمله آنها یک واحد تولیدی بود که با ۶ سال سابقه اختلاف در بین شرکاء تعطیل شده بود و با حکم قاطع قضایی به چرخه تولید بازگشت.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات