تلاش مضاعف برای تنظیم بازار و عرضه گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

زاهدان-مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای تأمین کمبود گوشت مرغ و کنترل قیمت مرغ در بازار استان ،از چند طریق گوشت مرغ را برای بازار مصرف استان تامین می کنیم.
کد خبر: ۹۳۵۴۱۶۴
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای تأمین کمبود گوشت مرغ و کنترل قیمت مرغ در بازار استان ،از چند طریق گوشت مرغ را برای بازار مصرف استان تامین می کنیم.

محمد مهدی اکبری افزود: برای جبران کمبود مرغ در بازار، بخشی از محل تولیدات کشتارگاه های داخل استان و بخش اعظمی نیز از محل واردات گوشت مرغ کشتار روز و مرغ منجمد از سایر استان‌ها، تامین و بازار مصرف استان. را پوشش می دهد.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی عمده تامین کننده کمبود گوشت مرغ بازار سیستان و بلوچستان می باشد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی اذعان داشت: از دیماه سال گذشته تا به امروز بیش از ٢هزار و ١٠٠ تن گوشت مرغ کشتار روز از محل تولیدات کشتارگاه های طیور استان ، و در سال جاری نیز ٢هزارو ٨٠٠ تن گوشت مرغ کشتار روز از استان‌های همجوار خصوصا خراسان جنوبی و بیش از ٩٠٠ تن گوشت مرغ منجمد بین شهروندان استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر گوشت مرغ منجمد و مرغ کشتار روز ،حدود ۶٠ تا ٧٠ درصد مرغ تولیدی مرغداری های سطح استان و به میزان قابل توجهی نیز مرغ وارداتی از سایر استانها بصورت زنده در بازار سطح استان بفروش می‌رسد که به تدریج با تولید و عرضه بیشتر کشتارگاه ها، مرغ کشتار روز و بهداشتی جایگزین این مرغ زنده خواهدشد.

اکبری تصریح کرد: تلاش مضاعف سازمان جهاد کشاورزی استان برای افزایش ضریب خوداتکایی به گوشت مرغ با ايجاد مرغداری های جدید در حال انجام است.

گفتنی است، مرغداری های موجود استان فقط ٣٠ درصد نیاز سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ را تامین می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار