خبرهای داغ:
رئیس دادگستری شهرستان بهار خبر داد

ختم ۲۵۴ پرونده به صلح در کمیته معتذرین شهرستان بهار

بهار-رئیس دادگستری شهرستان بهار با بیان اینکه ۲۸۵ مورد پرونده در کمیته معتذرین مطرح شده است، گفت: از این تعداد ۲۵۴ مورد منجر به صلح و مصالحه شده و پرونده مختومه اعلام شد.
کد خبر: ۹۳۵۴۲۰۶
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲

ختم ۲۵۴ پرونده به صلح در کمیته معتذرین شهرستان بهاربه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد معینی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) اظهار داشت: از شهید بهشتی به عنوان معمار قوه قضائیه نوین یاد می‌شود و یکی از خدماتی که برای قوه قضائیه ارائه کرد افتتاح دانشکده علوم قضایی بود که در سال ۱۳۶۱ افتتاح شد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات سال گذشته دادگستری شهرستان بهار تصریح کرد: یکی از مشکلات دادگستری شهرستان بهار افزایش ورودی پرونده‌های کیفری بود که با افزوده شدن یک شعبه به شعبات کیفری دادگستری بهار مشکلات ناشی از کمبود شعبه برطرف شد و همین امر باعث کم شدن اطاله دادرسی در شعب کیفری شده است.

رئیس دادگستری شهرستان بهار از دیگر خدمات را افتتاح دفتر خدمات قضایی الکترونیک عنوان کرد و گفت: با توجه به این امر مردم دیگر برای ارائه دادخواست و شکوائیه به صورت مستقیم به دادگستری مراجعه نمی‌کنند و می‌توانند از طریق دفتر خدمات قضایی الکترونیک برای پیگیری شکایات و دادخواست خود اقدام کنند.

وی از راه‌اندازی ستاد «تألیف قلوب» در دادگستری بهار خبر داد و گفت: این ستاد دارای دو کمیته معتذرین و مصلحین است.

معینی با بیان اینکه از آذر ماه سال ۹۹ تا اواخر اردیبهشت ماه امسال ۲۸۵ مورد در کمیته معتذرین مطرح شده است، گفت: از این تعداد ۲۵۴ مورد منجر به صلح و مصالحه شده و پرونده مختومه اعلام شد.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از خانواده و آسیب‌های طلاق از سال ۹۸، مجمع صیانت از خانواده با همکاری سپاه راه‌اندازی شده که نتایج خوبی در پی داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان بهار از اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری زندان در راستای کاهش آسیب اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری کاهش آسیب‌ها برای فرد محکوم شده و خانواده‌های آنها و عملی کردن آن، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه نیز کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در شهرستان بهار سال گذشته تعداد ۲۳ هزار و ۷۳۵ پرونده به دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف وارد شده و تعداد ۲۳ هزار و ۹۴۵ پرونده مختومه شده و ۳ هزار و ۳۶۸ پرونده در جریان و باقی مانده است.

ختم ۲۵۴ پرونده به صلح در کمیته معتذرین شهرستان بهار

انتهای پیام/

ارسال نظرات