شهدا برای دفاع از عزت، امنیت و اقتدار این کشور مجاهدت کردند

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان گفت:شهدا برای دفاع از عزت، امنیت و اقتدار این کشور مجاهدت کردند.
کد خبر: ۹۳۵۴۲۳۷
|
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان؛ بخشیان مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور رئیس و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : بازآرایی و باز تعریف تشکیلاتی نسبت به جنبش دانشجویی و نقش آفرینی این جنبش در سطح دانشگاه‌ ها و بیرون دانشگاه ها ضروری است.
محمد امین بخشیان در اين آیین تکریم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله بهشتی(رض) و همه شهدای هفتم تیر گفت : فعالیت‌های بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی در انجام امورات محوله موفقیت آمیز بوده است .
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا برای دفاع از عزت، امنیت و اقتدار این کشور مجاهدت کردند و ما نیز باید با تمام وجود ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان در ادامه با اشاره به اینکه سال تحصیلی پیش رو از مهمترین سال های آموزش عالی کشور است بر ضرورت بازآرایی و باز تعریف تشکیلاتی نسبت به جنبش دانشجویی و نقش آفرینی در سطح دانشگاه‌ ها و بیرون دانشگاه ها تاکید کرد .
ایشان به بیان ویژگی ها و اهداف بسیج دانشجویی پرداخت و با اشاره به خدمات بسیج دانشجویی در برهه های مختلف انقلاب اسلامی، پیشرفت هرچه بیشتر دانشجویان بسیجی در عرصه های علمی و پژوهشی را یادآور شد.
وی داشتن روحیه جهادی و اخلاص درعمل را از ارزشمندترین سرمایه های بسیج دانست و گفت : روحیه جهادی و نیت خالصانه داشتن از شاخصه های اصلی بسیج و بسیجیان است.
بخشیان در بخش پایانی سخنان خود از زحمات رضا چروی فرمانده قبلی بسیج دانشجویی دانشگاه تقدیر و تشکر نمود و برای علیرضا رامه فرمانده جدید بسیج دانشجویی آرزوی موفقیت کرد.

رضا نقدي رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در اين آئين گفت: شهید ‌آیت الله بهشتی (رض) مجتهدی متفکر و پرورش یافته اسلام ناب محمدی(ص) و برآمده از مکتب اصیل عاشورای حسینی بود و بی جهت نیست که امام راحل عظیم الشان(ره) از او به عنوان خار چشم دشمنان اسلام یاد می فرمودند.
رضا نقدی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها امروز مهمترین وظیفه‌ی پرورش جوانان را در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب دارند گفت: دانشگاه‌ها می‌بایست با رهنمودهای مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از فرمایشات ایشان نسبت به مهم شمردن نقش نهادهای مختلف آموزشی ، علمی ، پژوهشی و فرهنگی در تربیت و پرورش جوانان به دنبال تدوین سند عملیاتی بیانیه گام دوم در راستای اهداف نظام باشند.
ایشان در ادامه کار تشکل های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی در تقویت و ترویج فعالیت های فرهنگی، اعتقادی، دینی و ارزشی را تعیین کننده دانست و افزود : نقش جوانان ذیل بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم ، کلیدی و تاثیرگذار است
وی همچنین فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در کنار یکدیگر را باعث ارتقاء و افزایش کیفیت این‌گونه فعالیت‌ها دانست و اظهار داشت: سعی مجموعه عوامل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فراهم‌سازی زمینه جهت انجام هرچه بیشتر فعالیت‌های فوق برنامه توسط خود دانشجویان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در ادامه ضمن تاکید بر مشارکت بسیج در عرصه های علمی و فرهنگی افزود:با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تولید علم در دانشگاهها ،بسیج دانشجویی باید پیشگام و سرآمد از نظر علمی و اخلاقی در جامعه و بالاخص در دانشگاهها باشند.
شایان ذکر است طی این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های رضا چروی، علیرضا رامه به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان معرفی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار