دومین نشست صمیمی مربیان عقیدتی ناحیه مقاومت بسیج دیلم با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه این ناحیه و امام جمعه ی دیلم برگزار شد
کد خبر: ۹۳۵۴۳۲۵
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج دیلم، دومین دیدار صمیمی و نسشت توان افزایی مربیان عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دیلم با مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه و امام جمعه‌ی شهر دیلم انجام گرفت.
در این دیدار صمیمی حجت الاسلام اسدی بیان داشتند: رسالت سپاه در دفاع از ارزش‌ها و پاسداری از انقلاب اسلامی است، نهادی که می‌خواهد از انقلاب اسلامی پاسداری کند باید مباحث اعتقادی، دینی و معارف اسلامی سرلوحه امورش باشد، به همین منظور سپاه از ابتدای تشکیل به شاخصه‌های اعتقادی و دینی توجه ویژه داشته است.
اسدی اظهار کرد: سپاه علاوه بر اینکه مجموعه‌ای نظامی است و با ساز و کار‌های مربوط به خود، در عین حال مجموعه‌ای اعتقادی هم هست. انقلاب اسلامی ریشه در درک دینی مردم دارد لذا مجموعه‌ای که می‌خواهد از این انقلاب پاسداری کند باید مباحث اعتقادی در آن وجود داشته باشد که سپاه از اول تشکیل تا به امروز به مباحث اعتقادی توجه داشته است.
وی ادامه داد: سپاه علاوه بر اینکه مجموعه نظامی است مجموعه مکتبی نیز هست، در واقع این مجموعه نهادی نظامی مکتبی است، که به مباحث دینی توجه دارد، در مجموعه سپاه مجموعه‌ای به نام نمایندگی ولایت فقیه وظیفه تقویت مبانی اعتقادی را برعهده دارد و ما در مجموعه نمایندگی ولایت فقیه به تمامی فعالیت‌های عقیدتی سامان می‌بخشیم.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه دیلم ابراز داشت: برگزاری کلاس‌های عقیدتی در طول سال، اجرای طرح مباحث اخلاقی و بیان مسائل شرعی و احکام دینی، طرح مباحث قرآنی جزء وظایف قسمت عقیدتی است که از آغاز تا کنون این مجموعه کار‌های بزرگی را انجام داده است. یکی دیگر از رسالت‌های نمایندگی، ولی فقیه در سپاه این است که رهنمود‌های مقام معظم رهبری را تبیین و آن‌ها را به گفتمان رایج تبدیل می‌کند.
وی افزود: در طول سال ما تمام کارکنان را به شکل‌های مختلف تحت برنامه‌های عقیدتی و سیاسی قرار می‌دهیم. تعدادی از کارکنان ما همراه با خانواده برای شرکت در کلاس‌های عقیدتی به مشهد اعزام می‌شوند و این جزء برنامه‌های چند ساله‌ی این نهاد است که امسال هم این برنامه در دستور کار ما قرار دارد؛ که که در سال گذشته به دلیل شرایط کرونا این برنامه‌ی مهم و تاثیر گزار با مشکل مواجه شد و امیدوار هستیم که امسال با توجه به شروع واکسیناسیون عمومی این مهم انجام بپذیرد و تداوم داشته باشد.
قابل توجه است که اولین نشست هم افزایی مربیان عقیدتی و سیاسی این ناحیه با امام جمعه و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دیلم در هفته‌ی عقیدتی انجام شده است.
ارسال نظرات