خبرهای داغ:

فیلم مستند «عبای خاکی» در نهاوند رونمایی شد

نهاوند- فیلم مستند «عبای خاکی» با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، امام جمعه و جمعی از مسئولان در شهرستان نهاوند رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۵۴۴۰۲
|
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

فیلم مستند «عبای خاکی» در نهاوند رونمایی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستانی از فیلم مستند ۳۷ دقیقه‌ای «عبای خاکی» با موضوع وصف  حماسه‌های مردم نهاوند در طول دوران دفاع مقدس با محوریت ۴ دهه زندگی حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه منصوب حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان نهاوند به کارگردانی علی کاظم -نادری با تهیه کنندگی علی سهرابی و همکاری بسیج رسانه و کانون شهید نادری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند رونمایی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این آیین گفت: در گام دوم انقلاب رسانه‌ها باید ضمن پرورش روحیه بیشتر و خودباوری در جامعه در کنار نخبگان جامعه در همه عرصه‌ها باشند و ظرفیت‌های گمنام و کمتر شناخته شده را برای امیدآفرینی در جامعه معرفی کنند.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری بیان کرد: نقش رسانه و تبلیغات و تولید محتوا در بستر فضای مجازی باید بیشتر از گذشته مورد حمایت معنوی و مادی قرار بگیرد چراکه معتقدیم در جنگ فرهنگی امروز رسانه‌ها و نهادهای متولی فرهنگی در صف اول مبارزه قرار دارند.

وی اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای منسجم در سطح استان و شهرستان‌ها باید کمک کنیم تا ضمن تولید محتواهای متناسب با وضعیت جامعه به بحث معضلات اجتماعی، فرهنگی و پاسخ به شبهات هم توجه کنیم چون اعتقاد داریم که باید از فضای مجازی بهتر از اینها در راستای همه‌گیری دولت جوان اسلامی در منطقه بیشتر استفاده کرد.

تهیه کننده و فعال رسانه‌ای نهاوند نیز در این مراسم گفت: در گام دوم انقلاب وظیفه نهادها و سازمان‌های فرهنگی به خصوص رسانه‌ها و صداوسیما از همه سنگین‌تر است و باید تلاش خود را در معرفی ظرفیت‌های پنهان جامعه بیشتر کنیم.

علی سهرابی افزود: رسانه‌های شهرستان نهاوند در شناخت نخبگان و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، اقتصادی و ورزشی به خوبی ورود کرده‌اند اما هنوز به ظرفیت مناسب و خیلی عالی نرسیده‌ایم و جای کار بیشتری داریم.

وی بیان کرد: تولید مستند «عبای خاکی» برای نخستین بار در شهرستان نهاوند انجام شده و چندین ماه مراحل تولید و تدوین آن به طول انجامید و این اولین کار با موضوعات متنوع در مورد یک شخصیت روحانی در بین شهرستان‌های استان است که نسخه‌ای از آن در اختیار شبکه‌های همدان و قرآن سیما و شبکه مستند قرار گرفت تا پخش شود.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند افزود: با تشکیل کانون و قرارگاه رسانه‌ای اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در کنار بسیج رسانه بیشتر از فعالان رسانه‌ای و مستندسازان استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مستند «عبای خاکی» روایتی از حضور مردم غیور نهاوند در صحنه‌های حماسی در دوران جنگ تحمیلی به روایت امام جمعه نهاوند است، با تصاویر آرشیوی و عکس‌های متنوعی که تاکنون از هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است.

سهرابی بیان کرد: با توجه به حضور بیش از ۴دهه حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی با حکم حضرت امام خمینی (ره) که به عنوان امام جمعه نهاوند منصوب شد و در تمامی سختی و خوشی ها در کنار مردم نهاوند بوده است روایت زیبایی از حماسه مردمان این دیار دارد.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام موسی محبی تقدیر و حجت الاسلام یوسفی به عنوان رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند معرفی شد، همچنین از کرم سهرابی به عنوان دونده و تولید کننده اقتصاد مقاومتی و فعال فرهنگی ورزشی قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات