خبرهای داغ:
مروری کوتاه بر زندگی یک سرباز شجاع؛

وقتی مجروحیت مانع از حضور در جبهه نشود قسمت شهادت است

تبریز- شهید «جواد انوری قره برقع» با وجود مجروحیت بار دیگر به منطقه عملیاتی بازگشت و جانانه با دشمن جنگید و سرانجام 30 تیر سال 1367 در منطقه تمرچین ارومیه شربت شهادت را سرکشید.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۲۲
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با آغاز حمله رژیم بعثی عراق به کشور عزیزمان، مردم از سراسر ایران اسلامی، داوطلبانه عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند، در این بین جوانانی هم بودند که با فرا رسیدن موعد خدمت مقدس سربازی، بدون لحظه‌ای تعلل، به خدمت سربازی و مناطق عملیاتی اعزام شدند.

شهید «جواد انوری قره برقع» از آن دسته سربازان شجاع ارتش ایران بود که علی‌رغم مجروحیت از ناحیه پا، با اصرار خود بازهم به مناطق عملیاتی بازگشت و با دشمن جنگید. در ادامه معرفی شهدای آذربایجان شرقی، بخشی از زندگی کوتاه شهید انوری را مرور می‌کنیم.

«جواد انوری قره برقع» در سال 1346 در روستای قره برقع از توابع شهرستان مراغه متولد شد. وی دوران کودکی را پشت سر گذاشت و با رسیدن به سن علم آموزی، قدم به سنگر مدرسه گذاشت و تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. سپس به دلیل مشکلاتی که بر سر راه داشت از ادامه تحصیل بازماند و با یاری خانواده به کشاورزی مشغول شد.

او اخلاق نیک و پسندیده‌ای داشت و با اهالی خانواده در هیچ کاری مخالفت نمی‌کرد و همواره سعی داشت به دستورات دین اسلام عمل کند. همواره نمازش را اول وقت به جا می‌آورد و با همه رفتار پسندیده‌ای داشت.

جواد در سال 1365 لباس مقدس سربازی را بر تن کرد و راهی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. او دوره‌های آموزش را در ارومیه سپری کرد و پس از آن به منطقه‌ی تمرچین اعزام شد.

وی در ماه‌های آخر سربازی، از ناحیه پا مجروح شد و برای مداوا به تبریز منتقل شد. او چند روز بعد به مراغه رفت و پس از دیدار با خانواده، به محل خدمت خود بازگشت.

این شهید بزرگوار شهامت و شجاعت مثل‌زدنی داشت و در حالی که مجروح شده بود، بار دیگر بار دیگر به منطقه عملیاتی بازگشت و جانانه با دشمن جنگید و سرانجام 30 تیر سال 1367 در منطقه تمرچین ارومیه شربت شهادت را سرکشید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار