خبرهای داغ:
‍ مدیر کل مدیریت بحران استان خبر داد؛

قانون «فداکار خدمت» اجرائی می شود

مهدیخانی گفت: در ماده ۲۰ قانون جدید مدیریت بحران کشور، موضوع «فداکار خدمت» عنوان شده که آئین نامه اجرایی آن توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ گردیده است.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۶۴
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

 

قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اینکه حوزه مدیریت بحران، علاوه بر حساسیت های موجود و لزوم داشتن تخصص، پتانسیل بالقوه ای از خطرات و تهدیدات جانی برای شاغلین و فعالین این حوزه دارد اظهار کرد: در ماده ۲۰ قانون جدید مدیریت بحران کشور، موضوع «فداکار خدمت» عنوان شده که آئین نامه اجرایی آن توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ گردیده است.

مهدیخانی ادامه داد: بر اساس این قانون، کلیه اشخاصی که به صورت رسمی، قراردادی، داوطلبانه در حوزه بحران و در شرایط اضطراری ارائه خدمت نموده و در حین انجام وظیفه دچار سانحه منجر به فوت یا نقص عضو و آسیب های جسمی و روانی گردند مشمول این قانون بوده و به عنوان فداکار خدمت شناخته می شوند.

وی افزود: پس از بررسی موضوع در کارگروه تخصصی به ریاست مدیر کل بحران و متشکل از نیروی انتظامی، دادگستری، پزشکی قانونی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و تسهیلات حمایتی از قبیل دیه کامل و جزئی، هزینه کفن و دفن، هزینه های درمان، مستمری برای بازماندگان و غیره به آنها پرداخت خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: بر اساس این قانون، به آن دسته از فداکاران خدمت که خدمات شاخص و ارزنده ای در نجات جان و مال همنوعان انجام داده باشند، نشان لیاقت اعطا و در مواردی نیز جهت ترویج فرهنگ ایثار، نامگذاری معابر و اماکن عمومی به نام آنها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار