نامه خواهران بسیج دانشجویی به رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان مهم ترین نهاد اجرایی که وظیفه فعال کردن دستگاه ها و نهاد ها و تبدیل برنامه ها به اقدام عملی برای حل مسائل بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد
کد خبر: ۹۳۵۵۲۴۲
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

بسم الله الرحمن الرحیم

 

من شما بانوان را به رهبری قبول دارم بانوان رهبران نهضت ما هستند ما دنباله ی آن ها هستیم. امام خمینی (ره)

زنان کشور در انقلاب اسلامی نقش بزرگی را ایفا کردند. در جنگ هم همینطور بود در مسائل دیگر از اول انقلاب تا کنون نیز همینگونه بوده است. امام خامنه ای( حفظه الله)

 

جناب آقای دکتررئیسی

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

 

 با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد(ص) و عرض تبریک به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور منتخب ایران اسلامی و آرزوی توفیق در جهت خدمت به مردم شریف و بزرگوار ایران و محرومین و مستضعفان که به فرموده امام خمینی(ره) صاحبان اصلی این انقلاب هستند.

با عنایت به تاکیدات امامین انقلاب اسلامی بر اهمیت نقش محوری بانوان در خانواده و تاثیر حضور در اجتماع و پرداختن به مسائل حوزه زنان و خانواده در فرصت پیش آمده بر آن شدیم؛ تا با نگارش نامه ای دغدغه خود را نسبت به اهمیت این مساله با شما در میان بگذاریم و تکلیف خود را که بخشی از آن رساندن صدای مردم به گوش مسئولین است در این زمینه ادا نماییم.

همانطور که مستحضر هستید معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان مهم ترین نهاد اجرایی که وظیفه فعال کردن دستگاه ها و نهاد ها و تبدیل برنامه ها به اقدام عملی برای حل مسائل بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد که در سال های اخیر با جابجایی اولویت ها و پرداختن به مسائل کم اهمیت و امور نمایشی علیرغم صرف هزینه های فراوان و اختصاص بودجه های گزاف به تشکل ها و احزاب متبوع خود از انجام وظایف اصلی تخطی نموده است و ما همچنان درحوزه مسائل زنان و خانواده درگیر مسائلی هستیم که در صورت عدم رفع آن ها باید پاسخگوی  بانوانی باشیم که با امید و انگیزه پای صندوق های رای آمده اند.

لذا با توجه به اهمیت این جایگاه بر حسب وظیفه نکاتی را پیرامون انتخاب فرد اصلح جهت تصدی جایگاه معاونت اموربانوان و خانواده ریاست جمهوری یادآور میگردیم .

ازآن جا که شخص شما در مناظرات و برنامه های مختلف تبلیغاتی به حق به موضوع کارنامه و برنامه اشارات مکرر و نظرات صریح  داشته اید از جنابعالی خواهشمندیم در این زمینه نیز اهتمام لازم را مبذول فرمایید و از انتصاب افرادی که  حد نصاب شاخص های مورد نظر را در کارنامه و برنامه دارا نمی باشند پرهیز نمایید.

 

 

 

 

بایدها:

1- فردی جوان، دارای روحیه انقلابی و جهادی که نماینده همه ی سلیقه ها و اقشار باشد و نسبت به مسائل تمامی بانوان اعم از تهران ، شهرستان ها و استان ها و روستایی و عشایر و خانه دار و شاغل و...دارای آگاهی و اشرافیت باشد و برای برون رفت از وضع موجود و پاسخگویی به مطالبات بانوان ، راه حل های قابل اجرا و کوتاه مدت ارائه نماید.

2- از آنجایی که یکی از وظایف مهم معاونت امور بانوان، نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه مسائل زنان و خانواده است، فرد مذکور باید توانمندی توجیه ، همراه نمودن و فعال کردن ظرفیت های مختلف دارای مسئولیت در مسائل زنان و خانواده را داشته باشد همچنین از ظرفیت نسل سوم و چهارم انقلاب و حلقه های واسط میانی بهره برداری نماید.

3-فردی که بدون وابستگی به جریانات و احزاب با جدیت و شجاعت از حقوق تمام بانوان در چارچوب سیاست های کلی نظام دفاع نماید و به خاطر ترس از دست دادن مسئولیت های متعدد در سال های آتی ، دچار محافظه کاری و انجام امور سطحی و حاشیه ای نشود.

 

نباید ها:

1-  پرهیز از انتصاب افرادی که در مناصب مختلف دانشگاهی و حوزوی مشغول امور مطالعاتی و پژوهشی و تحقیقاتی بوده اند و از حوزه تئوری و نظری فراتر نرفته و وارد میدان عمل نشده اند.

2- جلوگیری از حضور افرادی که در جایگاه های مختلف در نهادها و سازمان ها مسئولیت اجرایی داشتند و  علیرغم در اختیارداشتن امکانات و بودجه، عملکرد و کارنامه قابل دفاعی ندارند و در حل مسائل بانوان دچار رکود و رخوت شده اند به اجرای طرح ها و لوایح در دولت و مجلس اهتمامی نداشتند و بروز و ظهور قابل مشاهده ای در هیچ یک از مسائل و مشکلات نداشتند و به عبارت دیگر فرصت سوزی کردند.

3-  الگوگیری از کشورهای غربی که خانواده ارزش چندانی در آن ندارد ، الحاق به کنوانسیون ها و نهادهای بین الملل به بهانه ی دفاع از حقوق زنان، خارج نمودن اطلس بانوان که شامل اطلاعات ارزشمند در این حوزه بوده است ، نتیجه عدم شناخت صحیح نسبت به این جایگاه و عدم اعتماد به نفس و باور ایرانی اسلامی در این سال های اخیر بوده است که امید است فرد منتصب توسط جنابعالی با سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری در تبیین الگوی سوم زن از آسیب های مذکور دوری گزیند.لازم به ذکر است هسته های تخصصی مساله محور با اولویت زنان و خانواده در دانشگاه های تهران بزرگ تشکیل شده است و دختران دانشجوی بسیجی مشغول پژوهش ، تحقیق، آسیب شناسی و ارائه راهکار جهت حل آن هستند.

ما به عنوان دختران مکتب حاج قاسم و با تاسی به سیره ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(س) در حمایت تمام قد از ولی زمان که بارها و بارها اولویت پرداختن به مسائل زنان و خانواده را تاکید نموده اند ضمن یاد آوری اهمیت مساله ، آمادگی همه جانبه ی خود را جهت تشریح مسائل و ارائه راهکار و کمک به حل آن ها اعلام میداریم.

باشد که با استعانت از ولی نعمتمان حضرت  امام رضا (علیه السلام) و الگوگیری از شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی مرد میدان عمل باشیم.

ارسال نظرات