بستری های کرونا در ایلام ۲ برابر خردادماه شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش ۲ برابری تعداد بستری های کرونا در این استان از ابتدای تیرماه تاکنون به نسبت خردادماه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۲۶۵
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در مقایسه با ادارات بیشتر است و متاسفانه برخی از کارکنان ادارات در مقابله با کرونا سهل انگاری می کنند.

وی تاکید کرد: هر اجتماع و همایشی در استان برگزار می شود، اگر چنانچه فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در آن رعایت نشود، باعث انتشار بیماری می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام به تشریح میزان نمونه گیری و بستری های کرونا پرداخت و گفت: از اوایل تیرماه تاکنون چهار هزار و ۲۹۰ نمونه کرونا در این استان به ثبت رسید و در مدت یاد شده نیز ۵۸۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا بستری شدند در حالی که ۳۰ روزه خرداد ماه ۵۹۳ نفر بستری شدند که این افزایش حدود 2 برابری بسیار نگران کننده است.

صادقی فر بیان کرد: همچنین از اوایل تیرماه تاکنون تست یک هزار و ۳۰۰ نفر در استان مثبت و پنج نفر نیز جان خود را دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: از اوایل شیوع کرونا نیز تاکنون ۸۰۷ نفر در این استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را دست دادند.

وی در ادامه میزان کل دریافتی واکسن کرونا را ۴۹ هزار و ۵۸۶ اعلام کرد و گفت: تعداد دوز نوبت اول ۳۴ هزار و ۶۵۳ و تعداد دوز نوبت دوم ۱۴ هزار و ۹۳۴ در این استان به ثبت رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به ۲۲ مبتلا به کرونا در ورودی به مرز مهران طی ۲ روز گذشته گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرز تشدید شود و هر کسی از مرز مهران به داخل کشور وارد شود، پس از مشخص شدن تست مثبت باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

وی افزود: مرکز قرنطینه مرز مهران باید بسرعت تجهیز شود و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا نظارت های روزانه بر پروتکل های بهداشتی افرایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه تیرماه بیش از چهار هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند، ضروری است نظارت بر این مرز بیش از گذشته افزایش و علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی سایر دستگاه‌ها نیز اهتمام جدی داشته باشند.

شهرستان مهران همچنان در وضعیت قرمز، ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار