فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ خروجی مجمع بسیج و هیات های اندیشه ورز باید احصاء مسائل اساسی استان و حل آنها باشد.
کد خبر: ۹۳۵۵۳۲۶
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،  نشست هم اندیشی مجمع بسیج استان و هیات های اندیشه ورز سپاه فتح استان با حضور سردار حمید خرم فرمانده سپاه فتح، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح،  سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح، دکتر ستار هدایت خواه ، مسولان برخی اقشار و اساتید بسیجی در سالن شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد. 

در این نشست ابتدا سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح ضمن خیرمقدم به حاضرین به تشریح وظایف مجمع و هیات های اندیشه ورز و همچنین اقدامات انجام شده برای فعالسازی آنها در سطح استان پرداخت و گفت؛ گروه های مجمع بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت حوزه شامل فرهنگی و اجتماعی،  اقتصاد و زیربنایی، مدیریت و حکمرانی، زنان و خانواده، آموزش، تحقیقات و فناوری، بهداشت ،سلامت و محیط زیست، تعلیم و تربیت و فضای مجازی تعریف شده اند.

وی بیان کرد؛ باید هر ۴۵ روز یک بار گروه و کارگروه ها تشکیل شود و مباحث بومی استان مورد بررسی قرار گیرند و ماحصل این برنامه ها را مردم در زندگی خود احساس کنند.

 سرهنگ ارسلان جو ابراز داشت؛  حل معضل آتش سوزی جنگل ها و مراتع در استان،  کمک به رفع مشکلات ۳۲۰ مهندس در طرح بسیج همگام با کشاورز در سطح استان،  رفع معضل دفاتر پیشخوان در شهرداری که مشکلاتی را برای نظام مهندسی بوجود آورده ، بیمه محصولات کشاورزی و توجه به موضوع واردات نامتناسب محصولات از جمله موضوعاتی است که نیازمند بررسی هستند.

 دکتر ستار هدایت خواه نیز در این نشست به اهمیت هیات های اندیشه ورز در مقطع کنونی اشاره کرد و گفت؛ جمهوری اسلامی،  نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن نوین اسلامی از جمله اهدافی است که باید در کشور محقق شود. 

وی بیان کرد؛ دو دهه پیش باید مرحله سوم یعنی دولت اسلامی به سرانجام می رسید اما بنا به دلایلی متوقف شد که یکی از آنها دشواری تحقق دولت اسلامی است.

هدایت خواه ابراز داشت؛ کادرسازی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی زمان بر و پیچیده است .

وی گفت؛ یکی از وظایف هیات های اندیشه ورز این است که امت در تحقق دولت اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کند و در این میان نقش مجمع و هیات های اندیشه ورز بسیار مهم است. 

هدایت خواه ابراز داشت؛  باید گروه های هشت گانه مجمع بسیج استان به طور مرتب جلسات را برگزار و ضمن بهره مندی از اساتید مدعو نتیجه موضوعات مورد بحث را نیز اعلام نمایند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت؛ انقلاب اسلامی یک معجزه است و با وجود تمام تحریم ها و چالش ها با اقتدار ایستاده است که این امر ناشی از روحیه بسیجی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود؛ اگر روحیه انقلابی و بسیجی باقی بماند این انقلاب نیز پابرجاست و چنانچه این روحیه از بین برود هویت انقلاب در عرصه ای مختلف از بین خواهد رفت. 

وی ابراز داشت؛  روحیه ولایی و انقلابی در تمامی اقشار بسیج باید وجود داشته باشد و هیات های اندیشه ورز می تواند این ظرفیت را شکوفا کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد؛ انقلاب اسلامی با  ماهیت استکبار ستیزی شکل گرفت و بار اصلی این انقلاب بر دوش مردم است  .

وی گریزی هم به انتخابات ۱۴۰۰ زد و گفت: با وجود تمام فشارهای جهانی، رسانه ای، کرونا و مشکلات اقتصادی مردم به میدان آمدند و جواب دندان شکنی به دشمنان دادند هر چند برخی افراد بدخواه و مغرض می خواهند انتخابات را زیر سوال ببرند و مشارکت مردم را ناچیز جلوه دهند.

 امام جمعه یاسوج تاکید کرد؛ سهم خواهی و قبیله گرایی باید از دولت منتخب دور شود زیرا بسیار خطرناک است و دولت را با چالش مواجه می کند.

وی بیان کرد؛  باید به دولت منتخب کمک کرد زیرا به نیروهای ولایی، انقلابی، کارآمد، توانمند، متدین و دانشمند نیاز دارد .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه مطالبات از مسولان باید معقول باشد گفت؛ برخی نامزدها ی انتخاباتی شعارهایی می دهند که معقول نیست و باعث می شود سطح توقعات مردم بالا برود.

در این نشست اساتید دانشگاه به بیان نظرات خود پرداختند .

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این نشست به جمع بندی پرداخت و گفت؛ باید فهم واحدی از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب داشته باشیم. 

سردار حمید خرم دل افزود؛  در هیات های اندیشه ورز مسائل اساسی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله خودکشی،  بیکاری،  تعطیلی واحدهای تولیدی، نزاع دسته جمعی،  مراجعه زیاد به دستگاه قضایی،  مشکل آب ، توسعه استان و ... مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راهکار عملیآتی ارایه شود.

 وی بیان کرد ؛ در هیات های اندیشه ورز که با حضور افراد نخبه و صاحب فکر و اندیشه تشکیل می شوند با آرامش و طمانینه مسایل گوناگون استان باید احصا و مورد واکاوی و کارشناسی قرار گیرند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات