یکی از نخبگان ومخترعین یزد:

توجه به نخبگان و استفاده از استعدادهای جوانان اصلی ترین برنامه مسئولین باشد

میرجلیلی: توجه به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌های جوانان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مسئولین کشور باید باشد.
کد خبر: ۹۳۵۵۳۵۶
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
توجه به ظرفیت‌ها واستعداد‌های داخلی کشور، تنها راه پیشرفت ما که جزء مطالبات ومنویات اصلی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می‌باشد واستفاده از پتانسیل عظیم نخبگان ومخترعین در جهت رفع مسائل و مشکلات موجود در جامعه کاملاً در شرایط کنونی ضروری وحیاتی به نظر می‌رسد.
فارغ التحصیل سرمایه معنوی بسیار مهم هر دانشگاه است. سرمایه‌ای ارزشمند که حاصل تلاش و سختکوشی استادان، مدیرانی، دانشجویان و چندین و چند بخش از جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند که امنیت و ارامش و امکانات را برای کسب علم و دانش آماده ساخته اند.
در این راستا خبرنگار بسیج یزد مصاحبه‌ای با یکی از نخبگان ومخترعین استان یزد انجام داده است.
لطفاً خود را معرفی فرمایید؟
محمد هادی میرجلیلی. در سال ۱۳۶۵ در شهر شاهدیه یزد متولد شدم.
چه تحصیلاتی دارید؟
دوران دبستان، راهنمایی و دبیرستان خود را در مدارس شاهدیه گذراندم؛ و دوره کارشناسی رشته مهندسی برق الکترونیک و دوره کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک خود را با معدل 19/34 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد طی نمودم و از همان اوایل فعالیت خود را با تیم‌های رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد شروع کردم.
در مورد اختراع‌های خود واهمیت ان‌ها توضیح نمایید؟
صاحب دو اختراع دستگاه ارت مصنوعی، سنسور تشخیص نشت ولتاژ در آب و مجری و همکار چندین طرح پژوهشی و نیز چندین مقام بین المللی مسابقات روبوکاپ آزاد ایران در رشته لیگ ربات امدادگر واقعی، برگزیده دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی و... می‌باشم. در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری هوش مصنوعی، رباتیک و مدرس دانشگاه هستم.

انتظار شما از مسئولین چیست؟ از مهم‌ترین دلایل فرار مغز‌ها و مهارت نخبگان به سایرکشور‌ها عدم توجه کافی و بها دادن به نخبگان در داخل کشور است. توجه به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌های جوانان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مسئولین کشور باید باشد.
نخبگان از هدایای خداوند به یک کشورند؛ مشکلات کشور جز با توجه به ظرفیت درونی و نخبگان خود حل نخواهد شد. ارائه امکانات کافی به نخبگان برای پژوهش و تحقیق باید بزرگترین دغدغه مسئولین باشد.
ارسال نظرات