احداث ۷۰ واحد مسکن محرومان در سیریک

مدیر اداره بنیاد مسکن سیریک از آغاز احداث ۷۰ واحد مسکن محرومان در شهرستان سیریک خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۳۸۵
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان  به نقل از مهر،محمد صالحی با اشاره به احداث پروژه مسکن محرومان در سیریک، اظهارداشت: برای ساخت واحدهای مسکونی برای محرومان شهرستان سیریک که با محوریت مدد جویان کمیته امداد آغاز شد، با حمایت و اعتباربخشی سازمان برنامه بودجه و اداره کل بنیاد مسکن از یک سال پیش فرآیند احداث آغاز شد.

صالحی با بیان اینکه مسکن محرومان فرصتی برای خانه دار شدن اقشار ضعیف با کمترین هزینه است، اظهارداشت: هر یک از واحدهای مسکن محرومان با ۷۵ متر مربع زیربنا و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مقاوم سازی و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض طی مدت ۲ سال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت این تعداد مسکن از توان خیرین و دستگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی نیز بهره گیری خواهد شد، افزود: سهمیه ساخت ۱۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان برای شهرستان سیریک اختصاص داده شد که ساخت ۷۰ واحد آن آغاز شده است.

صالحی ضمن تاکید بر احیای ضوابط و شرایط آسان برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه و مهیا کردن بسترها و زیر ساخت‌های لازم و همکاری ادارات متولی به منظور خانه دار شدن خانواده‌های نیازمند، تصریح کرد: طرح مسکن محرومان برای افراد فاقد مسکن و یا افرادی که مسکن غیر مناسب دارند شامل می‌شود و در این راستا عملیات شناسایی افراد با همکاری بنیاد مسکن، فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیاران شناسایی و مراحل تشکیل پرونده و معرفی جهت اخذ تسهیلات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، مدارک لازم جهت پرداخت تسهیلات مسکن محرومان، شامل تهیه نقشه، صدور پروانه ساختمانی به همراه مدارک سجعلی متقاضی است، اظهار کرد: برای احداث هر واحد مسکونی به متقاضیان مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیریک با اشاره به اینکه، تاکنون برای شهرستان سیریک بر اساس تفاهم نامه کشوری یکصد سهمیه اختصاص یافته است، یاد آور شد: در حال حاضر ۷۰ نفر در مرحله انعقاد قرارداد بانکی هستند که می‌طلبد هر چه سریع‌تر نسبت به شروع عملیات اجرایی و اتمام آن حداکثر تا اواسط مرداد ماه سال جاری اقدام کنند.

صالحی تصریح کرد: شکوفایی و تسریع در روند پیشرفت این طرح مستلزم همکاری همه ادارات و نهادهای شهرستان است که با اجرای این طرح تأثیرات بسیار زیادی در رشد مسکن و اشتغال شهرستان خواهد داشت

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیریک گفت: وعده سهمیه قیر رایگان که از سال‌ها قبل به دلیل چالش‌های موجود با تأخیر همراه شده بود، در نهایت پس از شش سال پیگیری تخصیص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مدیر کل بنیاد مسکن و فرماندار سیریک، پس از شش سال سهمیه قیر رایگان شهرستان سیریک نیز تخصیص پیدا کرد.

وی با تاکید بر روند اجرایی و جذب سهمیه قیر رایگان از سوی دهیاران تصریح کرد: از آنجائیکه تفاهم نامه‌هایی با دهیاری‌های متقاضی امضا و در شرف انجام است، نیاز است که دهیاران جهت تسریع در روند اجرایی و جذب سهمیه قیر رایگان جدیت بیشتری داشته باشند.

صالحی با اشاره به کارهای یک ساله جهت ساخت مسکن و طرح‌های هادی در شهرستان سیریک، گفت: در راستای ابلاغ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت تسطیح و آماده سازی شهرک روستا هرنگان و همچنین اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت تسطیح شهرک زیارت جذب شده که در دست اجرا است.

وی همت و همکاری مردم و مسئولان جهت اخذ انعقاد قرارداد را ملزم در شروع عملیات و اجرایی مسکن محرومین دانست و افزود: پیرو جلسات حضوری و پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین درخواست و پیگیری دهیاران، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افراد نیازمند منزل مسکونی تشخیص داده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار