خبرهای داغ:
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان خبر داد

اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در همدان

همدان-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: امسال این ستاد طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۵۵۴۸۶
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا ناهیدی فرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ایام کرونا بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند.

وی با بیان اینکه از سوی مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تمهیدات خوبی در فضای مجازی پیش‌بینی شده بود، افزود: با طراحی سامانه سراسری فهما با بستر فضای مجازی بچه‌های مسجد با وجود مشکلات در این سامانه حضور یافتند و برنامه‌های خود را در این بستر عملیاتی کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه چهار نهاد اصلی در تربیت تاثیرگذار هستند، گفت: دین، خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه، رکن اساسی در تربیت هستند که نقش ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه همگرایی و هم راستایی به صورت شبکه‌ای گام موثری برای تاثیرگذاری بهتر طرح‌های تربیتی و غنی‌سازی اوقات فراغت است، افزود: امسال ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در حال اجرا است.

ناهیدی‌فرد با بیان اینکه از اهداف این طرح، پیوند بیشتر مسجد، مدرسه، خانواده و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان است که در تحقق این طرح بسیار موثر است، اضافه کرد: شناسایی رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی محلات و ایجاد نشاط و ارتقاء سطح مهارت‌های اجتماعی از دیگر اهداف عملیات اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: در این طرح، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همکاری فعالان فرهنگی و با بهره‌گیری از بستر آموزشی و تربیتی و فضاهای آموزشی محلات اقدام به جریان‌سازی و شبکه‌سازی طرح غنی‌سازی اوقات فراغت می‌کند که در سامانه بچه‌های مسجد، طرح تابستانی را انتخاب کرده و مراکز ویژه‌ای برای اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد کل کشور پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان ابراز داشت: سهمیه استان همدان ۹باب مدرسه است که به صورت ویژه و سراسری در شهرستان‌ها پیگیری می‌شود و زمان اجرای این طرح در تابستان ۱۴۰۰ از ۱۰ شهریور تا ۳۱ شهریور است که توسط مجموعه‌ها پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش عمومی تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که بخش طرح تابستانی را انتخاب می‌کنند می‌توانند در زیست بوم مجازی بچه های مسجد در قالب سه شبستان و ۹ رواق فعالیت‌های خود را ثبت و امتیاز کسب کنند.

ناهیدی‌فرد گفت: شبستان‌ها شامل شبستان فرهنگ با رواق‌های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج و شبستان نوآوری شامل رواق‌های کارآفرینی و فناوری است.

وی عنوان کرد: از جمله مراکز ویژه‌ای که در طرح تابستانه باید فعالیت داشته باشند برگزاری طرح «شنبه‌های کتاب» است که در ایام تابستان به کتب تقریظ خورده رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه در کانون‌ها پرداخته می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: یکی دیگر از بخش‌ها «سه‌شنبه‌های تکریم» است، تکریم و تجلیل از مادران شهدا که دارای ۴ فرزند بیشتر هستند که به صورت هفتگی در مراکز ویژه عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح قرآنی ۱۴۵۵ نیز به مناسبت یک هزار و ۴۵۵ سال نزول قرآن کریم با شعار «قرآن، امید، زندگی» پیگیری می‌شود، گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۵ در دو بخش جشنواره و مسابقه پیامکی عملیاتی می‌شود که با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآن کریم توسط ائمه جماعات و اساتید قرآنی به صورت حضوری و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

ناهیدی‌فرد بیان کرد: این طرح از پنجم تیر ماه آغاز شده و به صورت هفتگی تا شهریور ماه به مدت ۱۰ هفته اجرایی و عملیاتی می‌شود و هر هفته با محوریت یک آیه قرآنی مورد توجه قرار گرفته است که علاقمندان قرآنی از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۴۴۴۴ می‌توانند در مسابقه موضوعی قرآن شرکت کنند و روزانه به ۱۰ نفر از منتخبین جوایز ارزنده‌ای اهداء می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دوم این طرح شامل جشنواره فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، شعر، داستان نویسی، گرافیک و محصولات چندرسانه‌ای و تولیدات رسانه‌ای عموم مردم است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: بستری که برای ارائه آثار در بخش جشنواره ارائه شده، سامانه سراسری پایگاه اطلاع رسانی bachehayemasjed.ir و سایت قرآنی qurantv.ir/besharat   است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات