فرمانده سپاه عجب شیر:

قلم علما شهدا را تربیت کرده است

تبریز- فرمانده سپاه عجب شیر گفت: علت اینکه در حدیث مداد علما را بر خون شهدا با فضیلت معرفی کرده این است که علمای دین با برجا گذاشتن آثار از خود شهدای گرانقدر را پرورش و تربیت کرده اند.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۱۴
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر شاه محمدپور بمناسبت روز قلم افزود: دلیل عظمت قلم و نگاشته های قلم همان سوگندی است که خداوند بدان خورده است زیرا در قرآن کریم خداوند متعال همه جا به مظاهر عالم وجودی که خود خلق کرده قسم خورده است.

وی به اهمیت قلم اشاره و بیان کرد: اگر قلم و نویسندگی نبود و بشر نمی توانست با علامات و راز و رمزها ما فی الضمیر خود را بر رخسار کاغذ نقش بندد برای ماازاندیشه های گذشتگان و بخصوص از گفتارهای ارزنده انبیاء و اولیاء دین (ع) هیچ چیز باقی نمی ماند.

شاه محمدپور ادامه داد: اولین انگیزه مسلمانان به آموختن و اشاعه علم در اطراف و بین همه طبقات مردم همین پیام آسمانی(اقرأ باسم ...) است که در آغاز چراغ نورانی دانش را به پیامبر(ص) می دهد و آن بزرگوار این مشعل نورانی را در بین امت می گسترد.

وی اضافه کرد: قلم های علمای دین است که علوم اسلامی را که از قرآن کریم نشات گرفته بود بر روی صفحات کاغذ نقش کردند و آنها را نسل به نسل و دست به دست به ما رساندند و تا قیامت ادامه دارد.

در پایان از نویسنده چندین جلد کتاب اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی حجت الاسلام علی رشیدی تجلیل شد.

ارسال نظرات