به همت بسیج زنان سپاه ناحیه دره شهر برگزار شد؛

برگزاری جلسه بامسولین ادارات ونهادها درخصوص برنامه های هفته ی عفاف وحجاب

به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه دره شهر بامسولین ادارات ونهادها درخصوص برنامه های هفته ی عفاف وحجاب جلسه ای برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۸۰
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه دره شهر در این جلسه گرامیداشت یاد وخاطره شهدای مسجد گوهر شاد گفت: جامعه بسیج جامعه زنان  سپاه ناحیه دره شهربا همکاری سازمان های مردم نهاد تشکیل ستاد مردمی هفته عفاف و حجاب را انجام دادند و برنامه‌هایی را برای بزرگداشت هفته تدارک دیدند.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک اعتقاد دینی و هنجار اجتماعی و فرهنگی در کشور ما مطرح بوده و موضوع حیا و عفت دو مقوله ای است که پیش زمینه بروز و ظهور حجاب در جامعه و در سطح فرهنگ عمومی کشور است؛ این دو واژه کاملاً به هم پیوسته است که توسط خدای متعال درون همه انسان ها اعم از زن و مرد به دور از هر جغرافیایی و زمان و مکانی به ودیعه نهاده شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب و همچنین وجود شرایط کرونا در کشور گفت: با توجه به این شرایط تلاش شده که از حضور اجتماعی و فیزیکی مردم جلوگیری کنیم و برنامه‌ها را در فضای مجازی و رسانه برگزار می‌کنیم .

وضعیت امروز حجاب و عفاف جامعه مطلوب نیست

فرمانده سپاه ناحیه دره شهرسرهنگ رحمانی در این جلسه گفت: به عفاف و حجاب در جامعه به ویژه بعد از انقلاب اسلامی بسیار پرداخته شده است .حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی اجتماعی در تمدن ایرانی ما است که پیشینه آن به قبل از اسلام برمی‌گردد و در فرهنگ اسلامی به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: در دین اسلام عفاف و حجاب دستور موکد برای زنان و مردان است ،رعایت عفاف و حجاب در استحکام خانواده و سلامت جامعه اهمیت بسزایی دارد، رعایت حجاب و عفاف فریضه ای واجب  و الزام به رعایت آن از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر   است، حجاب و عفاف وظیفه همگانی و متقابل مردم به سمت هم در دولت نسبت به مردان و هر دو نسبت به دولت است

وی  افزود : عفاف جامعه و پوشش بسیار مهم و مختص به همه افراد برای سلامت جامعه است ، اگر رسانه‌ها و فضای مجازی سبک زندگی غربی را ترویج کنند انتظار اینکه عفاف و حجاب  در جامعه رشد و نمو پیدا کند بیجا است از معضلات ما این است که حجاب را به صورت جداگانه و مستقل در نظر نگیریم و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و قانونگذاری متولی حجاب باشند.

وی افزود: در جامعه ایرانی و اسلامی خانواده به عنوان واحد بنیادین تشکیل دهنده جامعه باید مورد اهمیت باشد؛ در موضوع عفاف و حجاب باید نقش خانواده‌ها را جدی بگیریم اگر می خواهیم این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنیم باید نقش خانواده ها را مهم در نظر بگیریم .

وی گفت:  اگر قرار است تمدن نوین اسلامی را مدنظر داشته باشیم باید پوشش را نیز به نوعی ساماندهی کنیم که ما را به سمت فرهنگ نوین اسلامی هدایت کند ، در این راستا نهادها و سازمان‌های مردمی باید مشارکت داده شوند تا بتوانیم این فرهنگ را نهادینه کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار