خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

سیستم آموزش عالی در خدمت تربیت نیروی متخصص و متعهد باشد

سرهنگ اینانلو گفت: امروز سیستم آموزش عالی به جای آن که در خدمت تربیت نیروی متخصص و متعهد باشد، متأسفانه به دستگاه درآمدزایی تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۹۱
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ قاسم اینانلو، مسئول بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛ در دیدار با معاونین آموزشی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا، فعالیت دانش آموزان در مدارس و امر آموزش را بخش عظیمی از زندگی دانش آموزان دانست و گفت: در دنیای پیچیده و همراه با فناوری، هیچ کس بی نیاز از تعلیم و تربیت نیست. امروز فعالیت، دانش آموزان در مدارس و امر آموزش بخش عظیمی از زندگی دانش آموزان محسوب می شود با همفکری و هم افزایی به امر آموزش و پرورش دانش آموزان و شکوفا شدن از این رو همه باید استعدادهای آنها اهمیت ویژه قائل شویم.

وی افزود: با پیشرفت علوم و فنون و پیچیده شدن جوامع، نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان نیز پیچیده شده است. ارضای نیازهای پیچیده نیز احتیاج به علوم و فنون پیچیده دارد. کسب علوم و فنون پیچیده در سایه روش های آموزشی پیچیده و هوشمند امکان پذیر است.

سرهنگ اینانلو تصریح کرد: در سیستم آموزش امروزی وظیفه و مسئولیت معلم نسبت به گذشته سنگین تر و پیچیده تر شده است و دیگر نمی توان با روشهای سنتی، جامعه و افراد آن را به سوی یک تحول عظیم و پیشرفته سوق داد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، تربیت نیروی متخصص و متعهد را وظیفه سیستم آموزش عالی عنوان کرد و گفت: امروز سیستم آموزش عالی به جای آن که در خدمت تربیت نیروی متخصص و متعهد برای چرخاندن چرخ های
اقتصاد، سیاست، فرهنگ و صنعت دربیاید، متأسفانه به دستگاه درآمدزایی تبدیل شده که برای درآمدزایی بیشتر زیر بار حذف کنکور و یا نظام مند شدن و ارتباط با صنعت، دانشگاه و بازار کار نمی رود.

سرهنگ اینانلو در پایان خاطر نشان کرد: اولین گام برای موفقیت در کار معلمی، ایمان به رسالت معلم و عشق ورزیدن به شاگردان است. معلم باید از ویژگیهای شخصیتی مطلوبی برخوردار باشد؛ زیرا شخصیت وی و علاقه و ایمانش از عوامل بسیار مهم و مؤثر در فرآیند آموزش است. معلم خوب در درجه اول باید انسان خوبی باشد. اگر انسان بودن و انسان دوستی در مرکز فعالیت های آموزشی و پرورشی معلمان قرار نگیرد، هرگز در کار خود موفق نخواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار