خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

خدمات دهی موکب های اوقاف استان در صورت بازگشایی مسیر اربعین

حجت الاسلام مجیدی گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جهان، در صورت بازگشایی مسیر اربعین، سه موکب در ایران و دو موکب در عراق به زائرین خدمات ارائه خواهند داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۶۳۲
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به برپایی موکب اربعین از سوی این اداره کل بیان کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته همه دنیا در معرض شیوع و آسیب بیماری کرونا قرار گرفتند، حرکت بزرگ اربعین حسینی نیز همچون بسیاری دیگر از برنامه های دنیا و کشور تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و برگزار نشد که امیدواریم با غلبه بر بیماری کرونا، راه زیارت امام حسین(ع) همچون سال های گذشته بازگشایی شده و دلدادگان سیدالشهدا بتوانند با فراغ بال و در صحت و سلامت در این مسیر قرار گیرند.

وی گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه در بحث موکب اربعین با این فرض که انشاا‌.. مشکلات برطرف شده و بیماری مدیریت خواهد شد،برنامه ریزی های خود را آغاز کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: در حال شناسایی سه موکب در داخل کشور در مسیر زایرین ایرانی هستیم و امیدواریم که با بهبود شرایط کرونایی با حمایت از این سه موکب، گام موثری در راستای خدمات رسانی به زایرین سیدالشهدا برداریم.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به موکب های این اداره کل در کشور عراق عنوان کرد: در صورت بهبود شرایط کرونایی، همچون سال های گذشته دو موکب به نام های موکب امامزاده بی بی زبیده خاتون در شهر کربلا و موکب سیدالشهدا در شهر نجف اشرف برپا خواهد شد.

وی افزود: جلسات این دو موکب به صورت مستقل آغاز شده و تمهیدات ابتدایی اندیشیده شده و برنامه ریزی های لازم در خصوص شکل گیری موکب، اقلام مورد نیاز برای خادمین در دست اقدام است و از هفته جاری تا اتمام کار به صورت هفتگی جلسات این امر برگزار خواهد شد. لذا ما آمادگی لازم جهت ارایه خدمات در این موکب ها را داریم و چنانچه حرکت بزرگ پیاده روی اربعین اجرا شود، این توان را به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به افزایش ظرفیت موکل ها در بحث خدمات رسانی تصریح کرد: همه فعالیت ها و ارائه خدمات از سوی اوقاف و امور خیریه منوط به شرایط کرونایی و تصمیمات کلان کشور است که در این خصوص اتخاذ خواهند کرد. در سال های گذشته نیز موکب های این اداره با ظرفیت بسیار بالایی به زایرین خدمات ارائه می داد این در حالی است که با امکانات کم در کشور عراق ما روزانه سی هزار غذای گرم بین زایرین توزیع می شد که ظرفیت بسیار بالایی است و درصدد هستیم در صورت بازگشایی مسیر اربعین این ظرفیت را حفظ نماییم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار