خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

به خدا پناه می بریم از کم کاری مسئولان/ ضرورت حاکمیت معروف در فضای جامعه

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان در جلسه شورای امر به معروف گفت:باید فضای جامعه را فضای حاکمیت معروف و مذموم بودن منکر کرد.
کد خبر: ۹۳۵۵۸۲۳
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: بحث امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که باید واقعاً یک نگاه همگانی و جامع به عنوان یک فرهنگ عمومی نسبت به آن صورت بگیرد؛ ولی این تا حالا متاسفانه نشده است و هر چه قدر هم جلوتر آمده‌ایم آن انتظاری که از این مقوله بوده محقق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: الان در همین جلسه اعضایی که باید مؤثر باشند اصلا حضور ندارند و بعضی‌ها نسبت به این مسئله کم لطفی می‌کنند و آن نگاه قابل توجه را ندارند و باید بگوییم امر به معروف و نهی از منکر مظلوم است.

وی ادامه داد: شما فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را ملاحظه بفرمایید و آنچه واقعیت جامعه است، چقدر فاصله است میان مطالبه و توقع و انتظار ولی امر مسلمین و آنچه در جامعه حاکم است، خیلی فاصله عمقی است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: ما این مظلومیت را شِکوِه در محضر پروردگار متعال می‌بریم، واقعا چه کنیم؛ واقعا گاهی وقت‌ها باید پناه برد به خدای تبارک و تعالی که عذابمان نکند، که حتماً هست و تعارف نیست و خداوند متعال بالاخره وقتی جامعه‌ای وظیفه‌اش را انجام نداد و حساسیت و دغدغه لازم را نداشت و کار به یک جاهایی رسید که آن‌هایی که می‌خواهند ضد ارزش‌ها را تقویت کنند دستشان برتر شد و آن‌ها توانستند کارشان را پیش ببرند و مؤمنین نتواستند وقتی یک چنین فضایی حاکم شد و آن‌ها توانستند بدترین منکر را ترویج کنند عقوبت حتمی هست که الان شما اینجا بنشینید نگرانی اظهار کنید و دغدغه داشته باشید ولی این که چگونه با آن برخورد شود آدم می ماند که بالاخره چه باید کرد.

وی گفت: یک قسمت عمده حل این مسائل ان‌شاءالله به فضل پروردگار به رویکردهای آینده است. البته نه آنچه دیگران دارند منفی بافی می‌کنند، منظور از رویکردهای آینده بگیر و ببند نیست منظور از رویکردهای آینده به تعبیر بعضی از این شیطنت‌ها دیوار کشی نیست یا برخورد خشن نیست، بلکه انتظاری که از نظام اسلامی هست این که فضای حاکم بر نظام اسلامی فضای حاکم شدن معروف‌ها باشد این انتظار است که همه به این معنا کمک کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: این نیاز به بگیر و ببند ندارد این نیاز به عمل دارد یعنی ما در ادارتمان واقعا از در و دیوار معروف‌ها ببارد، در هر اداره‌ای منکر واقعاً منکر باشد و مذموم باشد که این تذکر می‌خواهد این نظارت می‌خواهد این کمک می‌خواهد این تقویت انگیزه می‌خواهد این نوع نگاه می‌خواهد این آدم‌هایی را می‌خواهد سر کار باشند که آدم‌های ایمان محور باشند آدم‌های مؤمن باشند و تقوا محور باشند.

وی در پایان گفت: این‌ها لازمه‌اش است حالا بعضی‌ها این را بد معنا می‌کنند و به اشکال مختلف جامعه را می‌ترسانند و خوف و نگرانی و اضطراب در جامعه ایجاد می‌کنند برای این که رأی بگیرند این‌ها چیزهایی هست که شیطنت است اما واقعیت این است که باید فضای جامعه را فضای حاکمیت معروف و مذموم بودن منکر کرد و این را طبعاً همه باید کمک کنیم، امیدوار هستیم آینده به فضل پروردگار این ها شکل بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار