خبرهای داغ:
رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده؛

ارائه خدمات مناسب پس از فروش، نقطه مطلوب تولیدات داخلی است

تابش گفت: نقطه مطلوب رسیدن همه تولیدات داخلی به جایگاه واقعی، در ارائه خدمات پس از فروش می باشد.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۲۶
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده دومین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان قزوین بیان کرد: با توجه به آمار تولید در شرایط سخت کرونا وقتی رشد بیش از ۳۸ درصد تولید صنایع لوازم خانگی را به طور متوسط می بینیم، باید به خود ببالیم به ویژه که بخش بزرگی از این تولیدکنندگان موفق در استان قزوین قرار دارند.

وی با اشاره به بحث قیمت گذاری گفت: ما دونوغ قیمت گذاری در داخل کشور داریم، شامل قیمت گذاری تثبیتی و قیمت گذاری بر اساس ضوابط هیات تعیین تکلیف قیمت می باشد و امروز دولت به غیر از پنج قلم کالایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی به آن تعلق می گیرد به هیچ کالایی قیمت تثبیتی اختصاص نمی دهد. لذا سایر کالاها باید بر اساس ضوابط هیات تعیین تکلیف قیمت ها قیمت گذاری شوند.

تابش اظهار کرد: اما آن ضوابط معیار است و اگر بعدها مشخص شود که واحد‌های تولیدی بر اساس این ضوابط عمل نکرده و در حق مصرف کننده اجحاف کرده اند ممکن است برابر قانون تعزیرات و قوانین موجود کشور برخورد شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با اشاره به موضوع برندینگ و خدمات پس از فروش عنوان کرد: این رشد تولید اگر با خدمات پیش و پس از فروش مناسب توأم شود، ممکن است فضایی ایجاد. شود که از این تولیدات بیشتر بهره مند شویم. نقطه مطلوب رسیدن همه تولیدات به جایگاه مطلوب در ارائه خدمات پس از فروش می باشد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما به گروه انتخاب، راه اندازی بازار دوم لوازم خانگی است که در این صورت اقلام خانگی سالم به عنوان جنس دست دوم با قیمت پایین تر به فروش می رسد که این کار به استفاده از تولید کالای داخلی و برندینگ کمک می کند.

تابش ادامه داد: از سه سال پیش بابت تندیس حمایت از مصرف کنندگان هیچ اجرای از تولیدکننده و کیانی که حائز این امتیاز می شوند، اجرای دریافت نمی کنیم و مبنای ما برای اعطای این تندیس، فقط شاخص های موجود بر اساس قانون و دستگاه های فرابخشی است که در شورای عالی سیاستگذاری تندیس است که در دو سطح استانی و ملی برگزار می شود که یکی از این واحدها، مجموعه گلدیران است که امسال تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کننده را در سطح ملی دریافت کرده است که مربوط به سال ۹۸ بوده و لجستیک سال ۹۹ نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به رشد تولید برخی لوازم خانگی اضافه کرد: در سال ۹۹ برخی لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر ۳۷ درصد، لباسشویی ۲۱ درصد، اجاق گاز ۹۴ درصد، تلویزیون ۴۵ درصد، پکیج ۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ داشته اند که موجب افتخار همه می باشد. کسانیکه حقوق مصرف کننده را رعایت کرده اند باید بر اساس شاخص ها سنجیده شوند تا عدالت نسبت به آنها اجرا شود و این وظیفه دولت و حاکمیت است.

تابش گفت: امروز نوبت مردم است تا برای استفاده از کالاهایی که تولیدکننده حقوق مصرف کننده را رعایت کرده آمد یعنی برای بنگاهی که حقوق مصرف کننده را رعایت کرده احترام قایل باشیم چرا که با این کار کسانیکه حقوق مصرف کننده را محترم نشمرده اند، سعی می کنند که قانونمند شده و حقوق مصرف کننده را رعایت کنند همچنین با خرید و استقبال مردم از بنگاه های تولیدی، این واحدها قویتر شده و بازده آنها نسبت به مقیاسشان بالاتر رفته و همین امر موجب توجه بنگاه های تولیدی به حقوق مصرف کننده می شود.

وی گفت: باید به دوبخش بیشتر پرداخته شود که شامل دولت و نظام مبارزه با قاچاق لوازم خانگی را در اولویت امور قرار دهد. بخش دوم مردم هستند که استفاده کالاهای داخلی را به کالاهای خارجی که هیچ گونه خدماتی ندارند ترجیح دهند.

در پایان این مراسم با حضور مسوولان استانی، به ۴۵ واحد‌ تولیدی گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کننده اعطا شد این واحدها شامل گلدیران، کوروش، رزیتان، یاتاقان بوش، ویتانا، مهرام، رضابافت، سندان ایرانیان، فراز دانه آوند، ایران چسب، فولاد خرم دشت تاکستان، پارس حیان، سیلیکون ناب، فورج البرز، ایران دار، صنایع فولاد البرز، هفت الماس، بهمن دیزل، شمس اذر، بیمکس، شیمی کشاورز، صنعت پلاس آبیار، پاکشو، پروفیل اریا، کشت و صنعت قارچ مجار، طلاچین، خوشخواب، شوفاژکار، ابهر سیلیس، هواسلولز، ابهر سیلیس، خودروسازی مایان، بهداش، پارکوشیمی، آسیانما، آزمایشگاه پیرایه زیست قزوین، آرام پوش گستر، قادر صنعت زاگرس، مانوش، کیمیا رازی، هستی آرین تامین، تهویه، سیمین تاک، فرانمای بلند، می باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار