سردار ادیبی: هیآت مذهبی،از مهم ترین ارکان همراه سازی و آشنایی مردم با معارف نظام و انقلاب هستند

مسئول هیات رزمندگان اسلام استان البرز : یکی از مهم ترین ارکان همراه سازی مردم با دین خدا و انقلاب و آشنایی مردم با معارف نظام و انقلاب، هیات ها هستند
کد خبر: ۹۳۵۶۱۶۲
|
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

به گزارش سازمان بسیج مداحان، سردار «نادر ادیبی»، مسئول هیأت رزمندگان اسلام استان البرز در دیدار با رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: انقلاب اسلامی مدلی را ایجاد کرده که در تعامل با مردم است و برای تحقق خواسته ها و اهدافش در جهت ساختن حکومت تا انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) باید مردم را همراه خود داشته باشد؛ اگر مردم نباشند و یگان سازی از آن ها صورت نگیرد قائدتا امر ولی خدا نیز تحقق نمی یابد.
وی افزود: در عین اینکه مردم ما ولی خدا را دوست دارند باید ادامه ولایت نیز صورت گیرد؛ ادامه ولایت بدون جمعیت اتفاق نمی افتد و همه باید دارای تشکیلاتی باشند که در آخرالزمان بتوانند مردم را همراه ولی خدا کنند. ساختن انسان ها در مدلی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد بدون داشتن تشکیلات امکان پذیر نیست. با وجود تمام مشکلات، روشن بودن اذهان مردم و افکار گره خورده به آرمان های انقلاب از انحراف اصل انقلاب جلوگیری کرد.
مسئول هیأت رزمندگان اسلام استان البرز با بیان اینکه تکیه بر آرمان های انقلاب و در مسیر نظام بودن به دلیل بخش هایی از حاکمیت ماست، مطرح کرد: یکی از مهم ترین ارکان همراه سازی مردم با دین خدا و انقلاب و آشنایی مردم با معارف نظام و انقلاب هیات ها هستند که اگر آن ها نباشند بخش مهمی از این انتقال صورت نمی گیرد. هیات ها طی این سال ها بار سنگینی را بر دوش دارند که ما باید تمام تلاش خود را برای رشد و توانمندسازی و صیانت از این قشر بکار گیریم.
سردار ادیبی با اشاره به محبوبیت برخی جوانان مداح در برخی نقاط کشور اذعان داشت: آیا ما توانسته ایم هم ارتباط شبکه ای را با مداحان جوان برقرار کنیم و هم از آن ها صیانت کنیم تا به انحراف کشیده نشوند و مسیر هدایت را طی کنند نه مسیر خودشان را؟ مراقبت و صیانت از مداحان جوان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی توضیح داد: در سال های پس از دفاع مقدس که به دلیل تهدیدات سرزمینی به ویژه در تهران و البرز مقرر شد طرح ریزی مقابله با دشمن خارجی صورت گیرد، بحث دفاع موزاییکی مطرح شد. این طرح به هر منطقه کمک می کرد تا قابلیت کاملی را از خوداتکایی در مواجهه با دشمن داشته باشد تا بتواند پدافند وسیع و گسترده ای را برای ما در مقابل دشمن ایجاد کند.
مسئول هیأت رزمندگان اسلام استان البرز افزود: اکنون نیز نیازمند دفاع موزاییکی فرهنگی یا مقاومت فرهنگی هستیم تا هر بخش از کشور، استان و شهر ما در طراحی مهندسی فرهنگی بتواند این مقاومت فرهنگی را ایجاد کند. امید است با داشتن هیات ها و مساجد خوب و مداحان دارای تراز مناسب و اثرگذار، ارائه خدمات اجتماعی، ارتباط متقابل با مردم و عناصر شاخص اتفاق بزرگی رقم بخورد و برخی مشکلات کشور حل شود.
سردار ادیبی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: انسان همیشه به نماز محتاج است و در عرصه های خطر بیشتر. انسان وقتی مستاصل می شود بیشتر به سمت خدا می رود و تقاضای کمک می کند و در ضمیر ناخودآگاه و فطرت خود به سمت مبدا اصلی می رود. مردم ایران در گریزگاه های خود به سمت اهل بیت (ع) و نوای دین می روند و اگر پاسخ خوبی نگیرند به سمت و سوی دیگری می روند و ممکن است شکافی ایجاد شود که مسئولیت مداحان در این زمینه خطیر است.
وی عنوان کرد: هیآت دارای اجزای بسیاری است که مهم ترین آن مداحی است و دیگر اجزا نیز واعظ و خادم هیات، حل مسائل مجموعه و تشکیلات. براساس شنیده ها سه تا چهار هزار هیأت در البرز فعالیت دارند. سال گذشته سازمان تبلیغات سامانه بیرق را راه اندازی کرد و پس از ثبت نام هیأت ها به آن ها مجوز داده شد که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت کنند که حدود دو هزار هیات در این سامانه ثبت نام کردند.
مسئول هیأت رزمندگان اسلام استان البرز با اشاره به شیوع کرونا بیان کرد: در شرایطی که همه مساجد باید فعال باشند، تعطیل هستند. امام جماعت باید در چنینی شرایطی مانند فرمانده عمل کند و به عنوان مدیر هیأت در میدان حضور داشته باشد و در صدد رفع مشکلات و گرفتاری های مردم برآید نه اینکه مسجد را خالی و آن را تعطیل کنند. رشد، ارتقا و توانمندسازی مداحان نیز نکته مهم دیگری است که باید در دستورکار قرار گیرد.
وی گفت: حتی مدیران هیات ها نیز نیاز به آموزش دارند. برای صوت و تصویر و فضاسازی ها نیز راهاکارهای علمی وجود دارد و می توان از داخل آن ها شبکه های بزرگی را راه اندازی کرد تا یگان های خوداتکا و خودمحور بتوانند به صورت مستقل عمل کنند. اگر بتوانیم کشف و خلق مخاطب را با داشتن تشکیلات ایجاد کنیم موفق خواهیم شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار