خبرهای داغ:

بررسی مسائل روستای جبل کندی و تیز خراب با حضور مسئولین در ارومیه

مسائل روستای جبل کندی و تیز خراب با حضور مسئولین استانی و شهرستان در ارومیه بررسی شد.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۰۶
|
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستانی، مسئول مرکز جهاد کشاورزی باراندوزچای، شورا و دهیار از روستای جبل کندی و تیزخراب بازدید و از نزدیک با مردم دیدار کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

علی پیرمرادی مدیر جهاد کشاورزی ارومیه ضمن ارائه گزارش اجمالی از عملکرد جهاد کشاورزی، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه جهاد کشاورزی بر حل مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان خصوصا در بخش نهاده هاست.

 وی افزود: در گذشته دامدار به صورت سنتی نهاده دام خود را تأمین می کرد ولی در حال حاضر بنا به تغییر رویکرد کشت، مقداری از نهاده مورد نیاز دامدار را دولت تأمین می کند که با توجه به تحریم های موجود علیه کشور و تأمین ۸۰ تا ۹۰ درصدی نهاده ها از خارج کشور در حوزه نهاده های دامی مشکلاتی وجود دارد، که با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی امید است مشکلات دامداران در شرایط خشکسالی موجود به حداقل برسد.

این مسئول افزود: تا کنون ۴۱۷ دام سبک و ۳۲۰ دام سنگین از  احشام این روستا پلاک کوبی شده و دامداران برای دریافت نهاده دامی به تعاونی شماره ۲ دامداران معرفی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه تصریح کرد: در سال جاری به خاطر خشکسالی و کم بازده بودن مزارع غلات، کشاورزان رغبتی به مبارزه با آفت سن گندم نداشتند، که با هماهنگی جهاد کشاورزی ارومیه ۱۵۰ هکتار از مزارع غلات این روستا علیه آفت سن در مزارع دیم روستای جبل کندی سمپاشی صورت گرفت.

 وی ادامه داد: امروزه می بایست کشاورزی به صورت علمی و با استفاده از علوم روز دنیا باشد، در غیر این صورت نتیجه مورد نظر و دلخواه کسب نخواهد شد در همین راستا باید با کمک هم الگوی کشت را تغییر داده و کشت گیاهان کم آب طلب را به صورت جدی پیگیری کنیم.

سید سلمان ذاکر نماینده شهرستان ارومیه نیز درباره اقدامات و پیگیری هایی که در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری می باشد و همچنین اقدامات صورت گرفته مطالبی را عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار