دولت هیچ توجه‌ای به افزایش ظرفیت تولید برق در کشور ندارد

امام جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از قطعی مکرر برق در کشور گفت: باید سالانه پنج هزار مگابایت به ظرفیت نیروگاه‌ها افزوده می‌شد ولی دولت متأسفانه هیچ توجه‌ای به آن ندارد.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۷۷
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه استکبار در استفاده از حربه کمبود برق در کشور به دنبال ایجاد آشوب است، اظهار کرد: استکبار و کشور‌های غربی از هر حربه‌ای برای ایجاد آشوب در کشور استفاده کرده و همواره در تلاشند تا از مطالبه به حق مردم سوءاستفاده کنند.

وی مطالبه مردم در خصوص تامین و قطع با برنامه‌ریزی برق را به حق دانست و گفت: اگر وزارت نیرو بر اساس برنامه اعلام شده برق منازل مردم را قطع کند مردم می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری را انجام دهند، ولی قطعی سه تا چهار باره برق بسیاری از وسایل برقی مردم در این شرایط سخت اقتصادی را از بین برده است.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از قطعی مکرر برق در کشور و مشکلات ایجاد شده برای مردم و واحد‌های صنعتی بیان کرد: بر اساس آمار باید سالانه پنج هزار مگابایت به ظرفیت نیروگاه‌ها افزوده می‌شد، ولی دولت متأسفانه هیچ توجه‌ای به آن نداشته و حتی سیستم نیروگاهی را هم بهسازی نکرده است.

طیبی با تاکید بر لزوم توجه مجمع نمایندگان گیلان در مجلس به افزایش سهمیه برق به استان گیلان افزود: گیلان همواره یکی از صادرکنندگان برق به استان‌های دیگر بوده و با وجود نیروگاه بادی منجیل نباید مشکل‌قطعی برق داشته باشد، ولی در طی این مدت بیشترین میزان قطعی برق را داشته است.

وی یکی از مولفه‌های مهم در گام دوم انقلاب را برپایی عدالت در جامعه دانست و گفت: در بستر گام دوم باید اقدامات موثر شکل گیرد، زیرا عدالت که یکی از مولفه‌های گام دوم است با ساده زیستی و مردمی بودن و خودسازی محقق می‌شود.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه با درخواست از مسؤولان در خصوص توجه به مسئله ازدواج جوانان تصریح کرد: در رابطه با ازدواج مشکلات عدیده‌ای وجود دارد،   زیرا جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی توان تشکیل زندگی را نداشته و این امر منجر به افزایش فساد در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات