حسین قاسمی
صندوق قرض الحسنه چلانه در روستای گهواره کرمانشاه؛
خانــم نادری ادامه می دهد: آموزش کشــاورزی برایم انگیزه شد تا دو سال پیش صندوق قرض الحسنه ای را بــا همکاری همین خانم های محل راه اندازی کنیم که هرکس مقرر شــد تا نفری 20 هزار تومان را به عنوان سرمایه اولیه در این صندوق قرار دهد.
کد خبر: ۹۳۵۶۳۴۸
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، صندوق قرض الحســنه چلانه در روستای گهواره شهرستان داالهو استان کرمانشاه واقع شده است این صندوق به منظور فعالیتهای کشاورزی توسط خانم الهام نادری تأسیس شده اســت. او به خبرنگار مجله منهای نفت گفت در رشته کشاورزی تحصیل کرده و به همین دلیل خانم های روستا پیش از اینکه این صندوق را راه اندازی کند از او درخواســت کرده بودند تــا برای تولید بهتر محصولات کشــاورزی به آنها آموزش دهد. وی ادامه می دهد: این مسئله موجب شد تا کلاس های کشاورزی را برای اهالی روستا راه اندازی کنم و موضوع آموزش در امر کشاورزی را در دستور کار خودم قراردادم.

خانــم نادری ادامه می دهد: آموزش کشــاورزی برایم انگیزه شد تا دو سال پیش صندوق قرض الحسنه ای را بــا همکاری همین خانم های محل راه اندازی کنیم که هرکس مقرر شــد تا نفری 20 هزار تومان را به عنوان سرمایه اولیه در این صندوق قرار دهد.

مســئول این صندوق قرض الحسنه خاطرنشان کرد: هم اکنــون این صندوق 80 نفر عضو دارد. همانطور که گفتم اصل هدف ما هم ایجاد اشتغال بود که خدا را شکر همینطور هم شد مردم با وام های کوچکی که گرفتند توانستند در زمینه ای کشاورزی سبزیجات بکارند و به فروش برسانند.

وی ادامه داد: حتی برایشــان غرفه فروش محصولات کشاورزی هم گرفتیم تا بتوانند محصولات خود را بهتر بفروشــند که عملا ً این صندوق تبدیل به یک شرکت تعاونی کوچک شده است تا مشکل مالی زنان سرپرست خانواده را حل کند. نادری خاطرنشان کرد: در روستای ما دوازده خانم بی سرپرست و هشت خانم بد سرپرست هســتند که همــه آنها الان با کمــک همین صندوق قرض الحسنه مشغول به کار شده اند.

وی گفت: اکنون مدتی است که نمیتوانیم به کسی وام بدهیم و علتش این است که قرار شد موجودی صندوق را در بانــک قرار دهیم تا به مــا وام بدهند که از این وام برای موجودی صندوق استفاده کنیم اما همین که پول را در بانــک قراردادیم تا وام 10 میلیون تومانی بگیریم بــه ما گفتند باید ضامن بیاوریــد ولی ما ضامن نداریم بــرای همین الان موجودی ما در بانک اســت و وام هم نمی توانیم بگیریم که اعضا از این بابت ناراضی هستند. وی گفــت: از خیرین می خواهیم تا به داد ما برســند تا بتوانیم این وام را بگیریم زیرا امید این خانم ها به همین وام های خردی است که به ایشان می دهیم.

ارسال نظرات