خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

از منتخبین خوشنویسی، در اختتامیه جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری تجلیل می شود

حجت الاسلام مجیدی گفت: اختتامیه تمام رشته های جشنواره وقف چشمه همیشه جاری، به صورت کشوری و یکپارچه برگزار خواهد شد و اسامی منتخبین در اختتامیه جشنواره اطلاع رسانی می شود.
کد خبر: ۹۳۵۶۳۵۱
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

 

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری، در رشته خوشنویسی بیان کرد: بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری به همت اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد و شاهد یک اتفاق جمعی در راستای ترویج فرهنگ وقف با استفاده از هنر هنرمند خوشنویسی کشور هستیم.

وی در ادامه در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: ۶۱۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۷۰ درصد هنرمندان با یک اثر، ۲۰درصد از هنرمندان با ۲ اثر و ۱۰ درصد از هنرمندان با ارسال ۲ اثر به بالا در این جشنواره حضور یافتند که به تفکیک آثار، ۳۸۵ اثر متعلق به رشته نستعلیق، ۱۲۸ اثر در رشته شکسته نستعلیق و ۱۰۶ اثر در رشته نسخ و ثلث می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه ضمن اشاره به داوری آثار خوشنویسی هفتمین جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری اظهار کرد: داوری رشته نسخ در تهران، رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق و ثلث با حضور اساتید برجسته خوشنویسی ایران در قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: پس از داوری آثار، نفرات برگزیده مشخص شدند و در هر رشته افزایش نفرات در بحث تقدیری ها وجود دارد اما چون مقرر شد که اختتامیه تمام رشته های جشنواره وقف چشمه همیشه جاری، به صورت کشوری و یکپارچه برگزار خواهد شد، لذا از اعلام اسامی معذوریم و اسامی منتخبین در اختتامیه جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی رشته های جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری، هنوز داوری نشده، تاریخ مشخصی برای اختتامیه اعلام نشده اما بنا بر رایزنی های انجام شده، این مراسم پیش از ماه محرم برگزار خواهد شد.

گفتنی است از تعداد ۶۱۹ اثر ارسالی به بخش خوشنویسی جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری، به تفکیک ۱۷۵ اثر خلق شده توسط بانوان و ۴۴۴ اثر توسط آقایان به رشته تحریر درآمده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها