خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زنگ خطر پیک جدید کرونا

دکتر نامدار گفت: رعایت پروتکل کاهش پیدا کرده و زنگ خطر به صدا در آمده است
کد خبر: ۹۳۵۶۵۹۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۹ تیرماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ویروس جهش‌یافته کرونا حتی در کشورهایی که واکسن دریافت کردند در حال گردش است. ویروس دلتا سرعت سرایت بالایی دارد و گرمای هوا نیز باعث شده است که انتقال سریع رخ دهد.

وی افزود: در نوع قبلی ویروس اگر در خانواده فردی به کرونا مبتلا می‌شد باقی اعضا حداقل با ۵ روز تأخیر به کرونا مبتلا می‌شدند اما در شیوه جدید قدرت سرایت بسیار بالا است. در نوع جدید کرونا علاوه بر مشکلات تنفسی، علائم گوارشی نیز اضافه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در کل کشور روند افزایشی دیده می‌شود در استان قزوین نیزعلی‌رغم تمهیدات صورت گرفته و واکسناسیون میزان بستری افزایش پیدا یافته و در حال حاضر ۳۱۰ بیمار بستری در استان قزوین وجود دارد که بسیار خطرناک است، همچنین میزان فوتی در هفته بین ۱۵ الی ۱۶ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم سهمیه واکسن استان را افزایش دهیم چرا که ایمنی را افزایش می‌دهد، برخی از فوتی‌ها در سنین پایین و بدون داشتن بیماری زمینه ای رخ می‌دهد و از طرفی رعایت پروتکل کاهش پیدا کرده و زنگ خطر به صدا در آمده است ما باید به صورت جدی رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

نامدار بیان کرد: دور تا دور استان قزوین وضعیت قرمز دارد و استان ما از این قضیه جان سالم به در برده است اما نیاز است که فرمانداران برای رعایت پروتکل ‌ها ورود پیدا کنند تا اجازه ندهیم پیک‌ بعدی در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها