حجت الاسلام والمسلمین رشیدی گفت: حجاب مخصوص دین اسلام نیست و یک امر جهانی و حافظ امنیت زنان است.
کد خبر: ۹۳۵۶۶۵۳
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مرتضی رشیدی  با اشاره به اهمیت پوشش زن گفت: لزوم پوشش زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است و در قرآن کریم درباره این مطلب تصریح شده است.

رشیدی افزود: عده ای گمان می کنند که حجاب مخصوص دین مقدس اسلام و بعضی از ادیان الهی است، در حالی که این توهم و گمان، صحیح و شایسته نیست؛ زیرا آنچه که از فرهنگ گذشته ی ملت ها تا امروز بدست می آید این است که تمام ملل ومردم جهان زنانشان دارای حجاب بوده اند اگر چه در کیفیت پوش فرق داشته اند.

وی ادامه داد: حجاب در دین مسیحیت نیز مورد تاکید قرار داده شده، اما اینکه چرا اروپایی ها و بعضی از کشورهای دیگر برهنگی و بی بندوباری از زنان آنها مشاهده می شود به عدم پایبندی به دین مسیحیت، پیروی از هوا و هوس، دور شدن از مسائل معنوی با ورود به اقتصاد را می توان نام برد.

رشیدی تصریح کرد: حجاب در اسلام از یک مساله کلی تر و اساسی تری ریشه می گیرد و آن این است که اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر ، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد . برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذت جوییهای جنسی به هم می آمیزد ، اسلام این دو محیط را از یکدیگر تفکیک می کند.

 

ارسال نظرات