همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب.

اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان کردستان بیانیه مشترکی صادر کردند

۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه هم زمان با یکم ذی الحجه به عنوان آغاز هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است به همین مناسبت اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان کردستان بیانیه مشترکی صادر کردند.
کد خبر: ۹۳۵۶۷۲۱
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه هم زمان با یکم ذی الحجه به عنوان آغاز هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است به همین مناسبت اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان کردستان بیانیه مشترکی صادر کردند.
 
در متن این بیانیه آمده است؛

"بسم الله الرحمن الرحیم"
«قُلْ لِلْمُوْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ اَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ اَزْکى لَهُمْ اِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُوْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ اَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ اِلاّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ...»
«به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خداوند به آنچه می‌کنند آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را از (هرنامحرمی) فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر برای مقداری که (طبیعتا) پیداست (در برابر کسی) آشکار نکنند و باید که مقنعه هایشان را به گریبان‌ها کشند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) ..» (سوره نور آیات ۳۰ و ۳۱)

" از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده‌ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می‌گردد. " امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

"یکم ذی الحجه" روز نکوداشت هفته عفاف و عجاب به عنوان یکی از ارزش‌های والای اسلامی است که از سوی بزرگان دین مان از آن همانند یکی از اسلحه‌های کارآمد بانوان اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان قسم خورده دین برتر خداوند یاد کرده اند.

"حجاب" میراث ارزشمند دین اسلام و سفارش پیامبر اکرم به مسلمانان و به ویژه خواهران اسلامی است تا دین مبین پروردگار از گزند بی بندو باری و بی اخلاقی که جامعه اسلامی را به ورته نابودی می‌کشاند، به دور نگه دارد.

ریشه حجاب به حرمت و کرامت زن باز می‌گردد و حق الله است که بر مسلمین و به ویژه زنان مسلمان به امانت گذاشته شده است، امانتی که زنان مسلمین با حفظ آن مقام و منزلت خویش را تا عرش اعلای خداوند بالا می‌برند و چه زیبا ودیعه ایی که خداوند خیر بندگانش را در آن نهاده است.

زنان اسلامی با پاسداشت حجاب دُر گرانب‌های ارزش انسانی خود را حفظ نموده و در نزد پروردگار مقربت و جایگاهی کسب خواهند نمود که تا روز حشر الهی مایه فخر آنان خواهد ماند.

پیامبر اسلام زنان و مردان پیرو خود را به رعایت عفاف و حجاب اسلامی سفارش کرده است و همواره آن را مایه نامیدی دشمنان دین خدا دانسته است.

امروزه که دشمنان دین اسلام و نظام مقدس اسلامی کمر به نابودی و از میان بردن ارزش‌های والای آن نموده اند و با منادی تفکرات منحط و به بن بست رسیده غربی و آمریکایی خود در زیر لوای دفاع از حقوق بشر و زنان سعی در ترویج بی اخلاقی و بی بند و باری و جلوه دادن این بی ارزشی‌ها به عنوان حقوق زنان و جوانان خواهان از میان بردن حجاب اسلامی هستند بر ما جوانان و ورزشکاران جامعه اسلامی کردستان و ایران عزیز واجب است تا با حفظ و سیانت از این ارزش الهی و سفارش پیامبر بزرگوار اسلام، حیله‌های دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی را نقش بر آب کرده و دُر گرانب‌های حجاب و عفاف اسلامی را عزیزتر از جان پاسداری کنیم.

ما جامعه ورزشکاران و جوانان استان کردستان با آگاهی بر این موضوع که عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نبوده و مردان نیز ملزم به رعایت این اصل اساسی اسلام هستند ضمن بیعت دوباره با آرمان‌های والای بینیان گذار کبیر انقلاب اسلامی با پیروی و تاسی از منویات و فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری در راستای مطالبه گری امور جوانان و به ویژه بانوان اسلامی توسط خود جامعه جوانان بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت این عرصه تاکید خواهیم کرد.

همزمانی هفته عفاف و حجاب با هفته ازدواج این فرصت را به وجود آورده است تا با یادآوری ارزش حجاب به جوانان در ترویج این ارزش اسلامی در میان زوج‌های جوان و در نظر گرفتن حجاب و عفاف در تشکیل خانواده اقدام نمود.
خانواده ایی که با مایه ارزش‌های گرانب‌های اسلامی همچون عفاف و حجاب و آموزه‌های دین مبین اسلامی بنیان آن نهاده شود، پایدار مانده و خداوند برکت اسلامی را نیز در آن جاری خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات