فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع):

۴۳ خدمت عمرانی و خدماتی کنگره ملی شهدا در ایلام اجرایی می شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: ۴۳ خدمت در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام به نام و نیابت از این شهدا در نقاط مختلف استان تعریف شده است و اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۳۵۶۸۲۰
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سردار جمال شاکرمی روز یکشنبه در اولین نشست هم اندیشی کمیته رسانه، اطلاع رسانی و فضای مجازی کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: این خدمات شامل مواردی چون خرید جهزیه برای نوعروسان، آزاد کردن زندانیان، طرح های عمرانی و زیربنایی شهری و روستایی، تبدیل اراضی دیم به آبی، درختکاری در سطح ۲۶ هزار هکتار از اراضی بیابانی و نیمه بیابانی و توزیع ۱۴ هزار تبلت بین دانش آموزان کم بضاعت از جمله این خدمات است.

وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده به مردم چون به اسم و نیت شهداست باید منشا اثر ماندگاری در جامعه به صورت دراز مدت داشته باشد و در این راستا باید از ظرفیت رسانه های جمعی بهره گیری کرد.

شاکرمی ادامه داد: باتوجه به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام در آذرماه سال جاری، از مدت ها پیش برنامه ریزی ها برای چگونگی اجرای درست و باشکوه این کنگره تدوین شده و امور اجرایی مربوط به کنگره توسط کمیته های مختلف در حال انجام است و برای معرفی و تشریح عملکرد این کمیته ها برای مردم به همکاری رسانه ها به عنوان پل های ارتباطی دوسویه بین مردم و مسوولان نیاز است.

وی یادآور شد: ایجاد نمایشگاه دیجیتالی از شهدا در فضایی چون مصلی، اجرای نمایش های خیابانی و صحنه ای به مدت ۱۰ شب، برگزاری یادواره در شهرستان های مختلف استان و برگزاری یک نمایشگاه دائمی در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از جمله برنامه های کنگره در ایام برپایی اجلاسیه های مرتبط با کنگره است.

وی از رسانه ها خواست: به صورت فراگیر و گسترده اقدام به فضاسازی و بسترسازی خبری و رسانه ای استان در موضوع کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام کنند و در این راستا کمیته های مختلف باید با رسانه ها همکاری لازم داشته باشند.

۴۳ خدمت عمرانی و خدماتی کنگره ملی شهدا در ایلام اجرایی می شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان ایلام هم گفت: موضوع مهم دفاع مقدس و پرداختن به این موضوع یک مطالبه نهادینه شده عمومی است که باید با توجه به فرصت ایجاد شده برگزاری کنگره شهدا، به زوایای جدید و پنهان آن پرداخته شود.

محمد بازوند ادامه داد: رسانه ها در این میان با شناسایی سوژه های ناب و بازگویی آنها نقشی موثر در ماندگاری این سوژه ها برای نسل های کنونی و آینده خواهند داشت و باید از ظرفیت رسانه های مختلف در این راستا به کارگیری کرد.

وی اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز ایلام هم سو با دیگر کمیته های مرتبط با کنگره و با توجه به بضاعت خود تاکنون توانسته است فیلم های مستتد و نمایشی متعددی با محتوای دفاع مقدس و پرداختن به برخی سوژه های جدید را تهیه و تدوین کند.

بازوند افزود: مستندهای قاصو (قاصد)، میدان عاشقی، دقیقه ۵۵ و نمایش های یکی از هزاران، پوتین ۴۳، بابا سردت نیست و آن مرد در آتش آمد برای رادیو و تلوزیون و نیز نرم افزار جبهه میانی برای انتشار در فضای مجازی در راستای کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام تهیه شده است.

 کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام بعد از کش و قوس های فراوان به علت شیوع ویروس کرونا اوایل آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار