دادستان ایلام:

محدودیت های کرونا باید شخصی شود

دادستان ایلام گفت: باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که ممنوعیت ها و محدودیت های کرونا شخصی شود و هر فردی خود را ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات و آرامستان ها و پارک ها بداند.
کد خبر: ۹۳۵۶۸۲۶
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، افشار خسروی زاد روز یکشنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: محدودیت های کرونایی مردم خسته و برای بازاریان به دلیل تعطیلی های متعدد از نظر اقتصادی مشکل ایجاد می کند.

وی یادآور شد: طی دوران کرونا به دلیل ناشناخته بودن بیماری علاوه بر رعایت پروتکل ها ، آزمون و خطاهای زیادی انجام شد، اما به دلایلی هنوز موفق به آرامش و ثبات در کنترل بیماری نشده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون شیوع ویروس کرونا در بین افرادی که واکسن زده اند شایع نیست، بحث واکسیناسیون باید با جدیت صورت گیرد زیرا مردم از بحث تعطیلی و محدودیت و ممنوعیت ها کلافه شده اند و به دلیل وضعیت اقتصادی و روحی روانی خسته اند.

دادستان ایلام تاکید کرد: باید علت عدم موفقیت در کنترل و ایجاد ثبات در مهار بیماری را بررسی کنیم زیرا عدم اجرای مقررات و یک بام و دو هوا عمل کردن موجب شد همچنان شاهد پیک های متعدد کرونا باشیم.

خسروی زاد اضافه کرد: تنها آزمون باقی مانده انجام واکسیناسیون و زدن ماسک است که امیدواریم با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی به صورت عمومی انجام گیرد.

 در این نشست، فرمانده انتظامی ایلام خواستار اطلاع رسانی بیشتر توسط شهرداری در سطح شهر و همچنین ساماندهی میوه فروشان به عنوان مکان های کانون شیوع بیماری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز گفت: مردم شرایط سختی تحمل می کنند و نیاز است به منظور حفظ سلامت آنان از اجتماعات جلوگیری شود و مدارس و سالن های این اداره کل در اختیار دانشگاه برای واکسیناسیون قرار داد شده است.

رئیس اتاق اصناف ایلام نیز گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی پاساژها و بازارها را تعطیل نمی کنیم اما پروتکل را رعایت می کنیم.

یونس حواسیان اظهار داشت: قطع برق خسارت زیادی به اصناف زده و بازاریان با جیب خالی خود مواجه شده اند، دولت نباید تمام هزینه را از جیب مردم بردارد.

وی افزود: اکنون بستنی فروشان ، ماست بندی ها، فروشگاه های مواد پروتئینی به دلیل قطع مکرر برق هر روز با خسارت های زیادی مواجه اند و برخی از آن دستگاه های برق سوخته است.

ارسال نظرات