خبرهای داغ:
حجت الاسلام رعایتی: بانوان و دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه ارزشی خود تلاش کنند و با بهره‌گیری از زندگانی حضرت زهرا (س)، زنان انقلابی و اسلامی باشند.
کد خبر: ۹۳۵۶۹۰۵
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

حجاب و عفاف فقط یک نوع پوشش تلقی نمی شود بلکه نوعی تفکر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام رعایتی نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان در گفتگو با بسیج گلستان اظهار کرد: حجاب یکی از احکام مسلم و از ضروریات دین مبین اسلام است و نقش برجسته آن در ایجاد عفت همگانی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد سلامت فردی و اجتماعی. بر کسی پوشیده نیست.

یا ایّها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن ّ من جلابیبهن (۵)ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین;(۶) ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زن های مؤمنان بگو که چادر خویش را بر خود فرو پوشند. این کمترین چیزی است تا به عفت شناخته شوند و از تعرض و آزار افراد هوسران محفوظ بمانند. 

وی گفت: حجاب و عفاف درحقیقت زمینه ساز توسعه سالم و پایدار تلقی می‌گردد که توان فکری و روحی لازم رابرای تولید علم و فرهنگ و فناوری ورشد و شکوفایی استعداد‌های جامعه فراهم می‌نماید.

رعایتی بیان کرد: پوشش، معرف شخصیت و عفت زن مؤمن است و موجب می‌شود که افراد لاابالی جرئت نکنند به او جسارت کرده و به دید شهوت و هوسرانی به او بنگرند. زنان مؤمن برای اینکه مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند به‌گونه‌ای خود را بپوشانند که زمینه‌ای برای بی‌حرمتی به آنان فراهم نشود.

وی اضافه کرد: بانوان و دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه ارزشی خود تلاش کنند و با بهره‌گیری از زندگانی حضرت زهرا (س)، زنان انقلابی و اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان در پایان خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف فقط یک نوع پوشش تلقی نمی شود بلکه نوعی تفکر است که انسان به آن نیاز دارد، موضوعی که در عصر حاضر فقط خاص جامعه زنان نبوده و مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود ، و رعایت عفاف در تمامی ابعاد اعم از رفتارهای فردی ، اجتماعی ، خانوادگی وشغلی نقش مهم و تاثیر گذاری در این عرصه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها