خبرهای داغ:
کارشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار بسیج:

تأثیر حجاب و عفاف در تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه

کارشناس خانواده گفت: تحکیم بنیان خانواده، سلامت روانی و اجتماعی، دور بودن از آسیب‌های اجتماعی از پیامد‌های عفاف و حجاب در جامعه است.
کد خبر: ۹۳۵۶۹۱۹
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
صغری حجی پور مشاور و کارشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره نامگذاری ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه به عنوان هفته عفاف و حجاب،  گفت: به دنبال کشف حجاب به فرمان رضا شاه، در این تاریخ بسیاری از علما در حمایت از حفظ عفت و حجاب در مسجد گوهر شاد تجمع و تحصن کردند و رضا شاه ملعون افراد زیادی از مردم و علما را به شهادت رساند، و این تاریخ به عنوان هفته عفاف و حجاب در تاریخ کشور نامگذاری شد.

وی، به اهمیت مقوله عفاف و حجاب و نقش مهم آن در تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: سلامت اجتماعی، دور بودن از آسیب‌های اجتماعی از پیامد‌های عفاف و حجاب در جامعه است.

حجی پور اظهار داشت: هر چه وضع عفاف و جامعه در بدتر شود به تناسب باعث فساد اجتماعی، بی بند و باری، آسیب به نهاد خانواده از قبیل: سوء ظن، خیانت، ازهم پاشیدگی خانواده می‌شود.

وی، عفت و حجاب را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و تاکید کرد: عفاف اعم و حجاب اخص است، فرد عفیف حتما حجاب دارد و همیشه عفت بالاتر از حجاب است.

این کارشناس خانواده تاکید کرد: حجاب داخل عفت قرار می‌گیرد، کسی که حجاب ندارد یقینا عفت هم ندارد، حجاب یک نماد است، اما عفت یک مقوله خیلی گسترده است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به زنان مومن می‌فرماید: به منظور صیانت از آزار و اذیت؛ حجاب و عفت خود را حفظ کنند تا افرادی که قلب‌های مریضی دارند و دچار فساد اخلاقی هستند نتوانند به شما آسیب و لطمه‌ای وارد کنند.

حجی پور افزود: حیا و عفت از سرشت انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد همان طور که در طول تاریخ می‌بینیم بانوان ایرانی همواره به نوعی پوشش مناسب داشتند که قطعا نشات گرفته از فطرت انسان است.

این کارشناس خانواده گفت: داشتن حیا وعفت در جامعه آنچنان لذت و برکات روحی و معنوی دارد که اگر افرادی که پایبندی به آن ندارد این لذت‌ها را بچشند محال است بی حجابی را انتخاب کنند.

این مشاور خانواده بیان کرد: افرادی که بی حجاب یا بد حجاب هستند افرادی ضعیف در ایمان و هویت شخصی هستند و عزت نفس و خودباوری ندارند چراکه به دنبال خودنمایی و عرضه خود به نگاه‌های آلوده هستند، اما وقتی فرد عفیف، عاقل و عالم باشد هیچ دلیلی ندارد که با ظاهر و خودنمایی خود را به دیگران نشان دهد.

حجی پور، رواج بی بندباری، بد حجابی و بی حجابی در جامعه را امر به منکر دانست و افزود: انسانیت به این است که افراد پوشیده باشند چراکه عریان شدن یک جریمه از سوی خداوند برای حضرت آدم بود.

وی، وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور را ناشی از ضعف مدیریت و عدم رسیدگی مسئولین مربوطه دانست و گفت: بایستی انرژی جوانان را در امر اشتغال و بهبود اقتصاد جامعه به کار گرفت نه در ترویج بی بند و باری و بی عفتی.

این کارشناس خانواده، بیکاری را مهم‌ترین عامل بی حجابی و بی عفتی در جامعه دانست و گفت: اگر این افراد هویت و شخصیت پیدا کنند سراغ فرهنگ بیگانه و آسیب‌های اجتماعی نمی‌روند و بایستی متوایان امر به جای برخورد قهری؛ دلسوزانه به مشکل این افراد رسیدگی کنند و آن‌ها را به سمت اقتصاد و اجتماع سالم سوق دهند.

وی ادامه داد: به جای اینکه جوان اوقات فراغت خود را به بطالت هدر دهد مسئولین کشور بایستی با کارآفرینی اوقات فراغت و وقت جوان را به درستی پرکنند تا جوان فرصت رفتن به سمت آسیب و فساد اجتماعی نداشته باشد و بتواند با اشتغال و استفاده درست از توانمندی‌های خود برای خانواده و کشورش مفید باشد.

حجی پور در خصوص خلا‌های عفاف و حجاب در جامعه، افزود: ما در زمینه قانون  در بحث عفاف و حجاب در کشور مشکلی و کمبودی نداریم، اما متاسفانه الزامات قانونی و مطالبه‌گری نیست یا کم رنگ است، که بایستی متولیان امر دغدغه این مهم را داشته باشد و برای حفظ جامعه از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مطالبه گری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها