رئیس شبکه دامپزشکی نهاوند:

معدوم‌سازی ۱۱۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در نهاوند

رئیس شبکه دامپزشکی نهاوند گفت: به منظور نظارت بر بهداشت مواد غذایی دامی در سه ماهه نخست سال جاری، یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی فاسد در شهرستان کشف و نابود شده است.
کد خبر: ۹۳۵۷۱۸۳
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

معدوم‌سازی ۱۱۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در نهاوند دکتر میثم قیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: به منظور نظارت بر بهداشت مواد غذایی دامی در سه ماهه نخست سال جاری ، یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی فاسد در شهرستان کشف و نابود شده است.

وی افزود: مواد خام دامی فاسد کشف شده، شامل انواع گوشت ماهی، مرغ و گوشت قرمز تازه و منجمد بوده است که هنگام بازرسی و نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی شهرستان، جمع‌آوری و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهاوند با اشاره به ۳۵۰ واحد عرضه و فروش مواد خام دامی در شهرستان و گستردگی مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان افزود: کارشناسان اداره دامپزشکی بر فرایند تولید، کشتار و عرضه گوشت دام و طیور نظارت مستمر داشته و اکیپ‌های ثابت و سیار همه روزه بر این امر اهتمام می‌ورزند.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و ... در تمام نقاط شهرستان توسط کارشناسان این اداره صورت گرفته است که طی بازرسی‌های به عمل آمده، کارشناسان این اداره یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی را کشف و ضبط کرده‌اند.

قیاسی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از خرید گوشت‌های بدون برچسب و مهر دامپزشکی پرهیز کنند و گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و گزارش تخلفات را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات