خبرهای داغ:

بیانیه مجمع فاطمی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

همدان-مجمع فاطمی بسیج دانش‌آموزی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۵۷۱۹۸
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

بیانیه مجمع فاطمی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاببه گزارش خبرگزاری بسیج، مجمع فاطمی بسیج دانش‌آموزی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً» (احزاب/۵۹)

در آستانه ۲۱ تیر ماه روز بزرگداشت عفاف و حجاب قرار داریم؛ روزی که تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران آن را به یکی از مهمترین فرائض دینی و نیز یکی از جدی‌ترین مسائل فرهنگی تاریخ معاصر ایران اختصاص داده است. بی‌گمان چنین مناسبتی نه صرفاً یادآوری ملی رویداد تلخ مسجد گوهرشاد و لعن و طرد بانیان و مسببان آن جنایت تاریخی است که علاوه بر آن بیانگر استمرار، دین‌خواهی و تآکید بر تعهد و مسئولیتی است که در صیانت از قلمرو حجاب اسلامی متوجه آحاد مردم، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، رسانه‌ها، نهادهای اجتماعی و به ویژه دولتمردان و مدیران نظام اسلامی است.

یکی از مهم‌ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع حجاب و عفاف و تبدیل آن به موضوعات مطرح در گزاره‌های دهشت بار شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی است که در نهایت باعث سستی و از هم گسیختگی بنیان خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده مسلمان خواهد شد.

پرداختن به مسئله حجاب و ضرورت پرچم‌داری از فرهنگ ناب فاطمی در عصر امروز، از عمده‌ترین ضرورت‌های فکری و فرهنگی است. در راستای عمل به فرموده خدا در آیه (قل انما اعظکم بواحده) که همه باید برای خداوند به پاخیزیم و اطاعت از امر پیامبر اسلام نماییم که فرمود: «همه ما نسبت به یکدیگر مسئول هستیم» بسیار ضرورت دارد که همه به موضوع عفاف و حجاب و مسائل اخلاقی جامعه بیشتر بیندیشیم و نسبت به جریان فساد و بی اخلاقی ها و سیل خانمان سوز فرهنگ بی‌حجابی و بی‌عفتی که می‌رود تا دامان همه را آلوده سازد و دستورات الهی را به سخره بگیرد بیشتر احساس مسئولیت کنیم.

امروزه حجاب و عفاف یک مسئله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد. عرصه فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند دارد و باید همه بدان توجه نمایند

ما دانش آموزان مجمع فاطمی استان همدان به نمایندگی از تمام دانش‌آموزان سراسر کشور تاکید می‌کنیم که نسل نوجوان و جوان امروز آگاه‌تر از گذشته گوش به فرمان ولایت هستند تا در برابر تهدیدات جدی دشمن در موضوع عفاف و حجاب با وحدت و همدلی در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام برداشته و تهدیدات دشمنان را خنثی نماییم.

وَالسّلام علیکم و رَحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

ارسال نظرات