کارشناس مسایل دینی و مذهبی در گفتگو با بسیج:

عفاف و حجاب امنیت آفرین است

حجت الاسلام رضایی گفت: اگر می خواهیم که حرمت ها و اخلاق در جامعه حفظ شود و بنیان خانواده ها مستحکم بماند باید تلاش کنیم تا عفاف و حجاب را در جامعه گسترش دهیم.
کد خبر: ۹۳۵۷۲۲۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی  در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج گفت: رعایت حجاب و عفاف یکی از میراث های گرانبهای اهل بیت و یک تکلیف الهی و دینی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد چرا که در سایه عفاف و حجاب است که حرمت ها و شئونات  اسلامی حفظ شده و دایره گناه روز به روز کوچکتر می شود و همین امر موجب گسترش اخلاق و فضائل اخلاقی در جامعه و کشور خواهد شد.

وی افزود: امروزه اگر شاهد سقوط اخلاق  در بسیاری از کشورها به خصوص در کشورهایی که فرهنگ غربی بر آنها حاکم شده هستیم دلیل اصلی آن توجه نکردن به عفاف و حجاب است.

رضایی خاطرنشان کرد: هفته ای که در آن قرار داشتیم به عنوان هفته عفاف و حجاب شناخته می شود و فرصت بسیار مناسبی است این امر مهم دینی را برای جوانان جامعه تبیین کنیم و نتایج دنیوی و اخروی حجاب را برای جوانان بیان کنیم و چه بسا بیان نتایج دنیوی و اخروی این فریضه دینی می تواند در گسترش فرهنگ اخلاق و عفاف در جامعه موثر باشد.

وی در پایان گفت: رعایت عفاف و حجاب در نظر دین اسلام و تشیع هرگز به معنای کناره گیری از جامعه و فعالیت های اجتماعی و گوشه گیری و انزوای زنان نیست و این امر ظلم به زن است. در واقع رعایت عفاف و حجاب به معنای رعایت حرمت زن و حریم ها بین مردان و زنان است و اگر بخواهیم به معنای واضح تر بیان کنیم حجاب هرگز موجب انزوای زن نیست بلکه امنیت آفرین است.

ارسال نظرات