خبرهای داغ:

ترویج فرهنگ حجاب نیازمند تلاش همگانی است

یک کارشناس علوم دینی گفت: ترویج فرهنگ حجاب نیازمند تلاش همگانی است.
کد خبر: ۹۳۵۷۴۰۰
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، نشست تحکیم بنیان خانواده همزمان با هفته عفاف و حجاب با سخنرانی احمدی استاد حوزه علمیه به همت حوزه عفاف سیلاب خواهران برگزار شد.

در این نشست خواهر احمدی در خصوص لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: در بسیاری از کشورهای غربی بعد از گذشت چندین دهه به لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه پی برده اند، چرا که بعد از تحقیقات گسترده یکی از دلایل مهم فروپاشی خانواده را موضوع برهنگی در جامعه عنوان کرده اند.

وی ادامه داد: منطق غرب یک نوع منطق عقل خودبنیان می باشد و تمدن غربی لزوما و اساسا بر پایه لذت های فردی بنا شده است، دین مبین اسلام بر خلاف همه این موضوعات می باشد و از ابتدا مسیر و راه را برای ما مشخص کرده است.

این استاد حوزه در ادامه همچنین در خصوص حجاب از منظر دین و اسلام، عنوان کرد: اسلام یک دین پویا است و برای هر موضوع و عنوانی یک دلیل و برهانی را دارا می باشد، لذا با توجه به همه این موضوعات است که در خصوص لزوم رعایت حجاب در جامعه حد و قوانینی را در نظر گرفته است.

وی مطرح کرد: در بسیاری از موضوعات باید یک رشد عقلانی صورت پذیرد، رشد عقلانی انسان را به سوی کمال سوق می دهد، انسان ها ذاتا کمال گرا هستند و با این رشد عقلانی می توانند به سوی کمال پیش روند.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: دلایل رعایت حجاب و عفاف در جامعه باید توسط کارشناسان امر برای مردم جامعه بازگو شود، تا کسی با این امر مهم و لازم مخالفت نداشته باشد.

در پایان احمدی گفت:حجاب یکی از ضروریات‌ دینی در جامعه اسلامی است، تحقق این امر نیازمند اهتمام و مشارکت همگانی مردم به ویژه مسئولان نظام می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار