عضو شورای شهر یزد خبر داد

قطار شهری در یزد فعلا منتفی است

ابوترابی گفت: ایجاد قطار شهری یا مترو در یک شهر، هزینه‌های بسیاری زیادی نیاز دارد و دولت نیز باید کمک کند.
کد خبر: ۹۳۵۷۴۸۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد ، پیرامون آخرین وضعیت قطار شهری در یزد گفت: یک سری کار‌های کارشناسی در زمینه ایجاد قطار شهری در یزد انجام شده است و مشاورینی این موضوع را دنبال کرده‌اند، اما هنوز در همین مرحله است.

وی افزود: در حال حاضر هنوز حتی کار‌های مطالعاتی این موضوع به طور کامل انجام نشده است تا مشخص شود که آیا این مقوله اصلا نیاز اصلی و اولویت کنونی شهر هست یا خیر.

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: لذا همچنان نیاز به این دارد که این موضوع مورد بررسی و مطالعه بیشتری قرار بگیرد و همه ابعاد آن مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که مطالعات مقدماتی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ایجاد قطار شهری یا مترو در یک شهر، هزینه‌های بسیاری زیادی نیاز دارد و دولت نیز باید کمک کند؛ این در حالی است که در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی دولت اصلا مناسب نیست.

وی اظهار داشت: در شهر‌هایی مانند اصفهان و مشهد، شهرداری‌ها به تنهایی نتوانستند مترو ایجاد کنند و دولت به کمک آن‌ها آمده است و ما نیز اگر بخواهیم در یزد قطار شهری ایجاد کنیم باید بررسی کنیم ببینیم اصلا دولت می‌تواند در این وضعیت اقتصادی اعتباری اختصاص بدهد یا خیر.
ارسال نظرات
آخرین اخبار