پیش بینی برداشت 190 هزار تن سیب تابستانه از باغات آذربایجان غربی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت 190 هزار تن سیب تابستانه طی سال جاری از باغات استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۴۹۵
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلال بو تراب در گفت و گو با خبرنگاران آذربایجان غربی را یکی از قطب‌های تولید سیب درختی در کشور عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت سیب تابستانه در این استان در حدود هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پنج درصد باغ‌های سیب آذربایجان غربی مربوط به ارقام تابستانه بود افزود: اما در حال حاضر به دلیل جایگزینی کاشت این رقم با رد گلدن در باغات استان، این میزان به حدود سه درصد کاهش یافته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میانگین تولیدات سیب تابستانه استان 19 تن در هر هکتار پیش بینی شده است گفت: عمده سطح زیر کشت باغات سیب استان در شهرهای ارومیه و مهاباد است که این دو شهر ۸۵ درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی ارقام تولیدی سیب تابستانه باغات استان را سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، و سیب گلاب کهنز مشهد عنوان کرد و خاطرنشان شد: برداشت سیب تابستانه تا اوایل شهریورماه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

به گفته بوتراب با آغاز برداشت سیب تابستانه در آذربایجان غربی این محصول علاوه بر تأمین نیازهای مصرف داخل استان به استان‌های دیگر و کشورهای همسایه از جمله عراق نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار