خبرهای داغ:

پیشنهاد طالبان برای برقراری ۳ ماه آتش‌بس با دولت افغانستان

تلویزیون دولتی افغانستان از تصمیم طالبان برای اعلام سه ماه آتش‌بس میان این گروه و دولت کابل در صورت خارج کردن نام ۷ هزار نفر از افراد طالبان از فهرست تروریست‌های سازمان ملل متحد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۰۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، تلویزیون دولتی افغانستان از تصمیم طالبان برای اعلام سه ماه آتش بس میان این گروه و دولت کابل در صورت خارج کردن نام ۷ هزار نفر از افراد طالبان از فهرست تروریست‌های سازمان ملل متحد خبر داده است.

بر اساس این گزارش، دولت افغانستان اعلام کرده که در صورت پذیرش پیشنهاد طالبان مبنی بر خارج کردن نام بیش از ۷ هزار عضو این گروه از فهرست افراد تروریست‌های سازمان ملل، آتش بس سه ماهه میان طالبان و نیروهای دولتی برقرار خواهد شد.

«نادر نادری» عضو هیأت مذاکره کننده‌ دولت افغانستان در این رابطه گفت: گفت: این تقاضای زیادی است. ما شاهد بودیم که آزادی ۵۰۰۰ زندانی طالبان کمکی به اوضاع نکرد و حتی خشونت را تشدید کرد.

این در حالی است که نیروهای طالبان طی روزهای گذشته، بسیاری از ولایات افغانستان را تسخیر کرده و نیروهای دولتی را وادار به عقب نشینی از این مناطق کرده‌اند.

پیشروی طالبان در مرزهای شمالی این کشور نیز باعث آماده‌باش کامل نیروهای نظامی تاجیکستان و ترکمنستان شده است.

روز گذشته نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از برخی منابع داخلی افغانستان، سقوط شهرستان «پرچمن» و گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» را تائید کرده است.

شهرستان «پرچمن» از توابع استان فراه در غرب افغانستان و گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» در استان قندهار است.

همچنین «فاروق حضرتی»، سخنگوی پلیس فراه، سقوط شهرستان «پرچمن» از توابع این استان را به دست طالبان تأیید کرد و گفت: همه مراکز دولتی در این شهرستان به دست طالبان افتاده است.

از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که فرمانده پلیس شهرستان پرچمن در تبانی با طالبان، مرکز این شهرستان را بدون درگیری با طالبان، واگذار کرده است.

طالبان گفته است همچنین گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» در استان قندهار که در مرز افغانستان با پاکستان قرار دارد نیز به تصرف افراد این گروه درآمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار