معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر:

هنرمندان نخبه در جشنواره آسمان شناسایی و به عرصه سینمای کشور معرفی می کنیم

آئین اختتامیه جشنواره فیلم آسمان از هفتم تا 11 مرداد در ایام دهه ولایت برگزار می شود که در صورت مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، اگر شرایط فراهم شود، فیلم های برگزیده سه روز اکران خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۳۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

امیر محبی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر؛ به دنبال برگزاری موفق اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه آسمان در دوره پنجم مدیریت شهری و در زمان مدیریت مهندس استاد فرج، شاهد برنامه ریزی و برگزاری دومین جشنواره هستیم.

فراخوان این جشنواره ازاسفند سال 99 با مجوز شورای اسلامی شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری و سازمان بسیج هنرمندان سپاه سیدالشهدا استان تهران به عنوان مشارکت کنندگان این جشنواره در سطح استان اعلام شد و با توجه به مذاکراتی که با سازمان سینمایی جوان داشته ایم مقرر شد از ظرفیت های آن مجموعه و سایر دستگاه های متولی سینما به صورت گسترده استفاده و فراخوان را در سطح کشور  عملیاتی کرده و از ظرفیت های  هنرمندان کشور در مقوله های مختلف استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: پایان اردیبهشت ماه مهلت اولین مرحله فراخوان جشنواره به اتمام رسید که با توجه به استقبال خوبی که از این جشنواره به عمل آمد، با مصوبه ستاد جشنواره، مهلت ارسال آثار را تا پایان خرداد ماه تمدید کردیم  که 1000 اثر از کل کشور در بخش های اصلی، ویژه و بخش های جنبی به دبیرخانه واصل شد و با مشارکت دستگاه های متولی، بازبینی اولیه آثار در دستور کار قرار گرفت.

 محبی، گفت: آئین اختتامیه جشنواره از هفتم تا 11 مرداد در ایام دهه ولایت برگزار می شود که در صورت مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، اگر شرایط فراهم شود، فیلم های برگزیده سه روز اکران خواهد شد.

 همچنین یک روز اختصاص دارد به موضوع سینمای افغانستان  و آثاری که هنرمندان افغان به دبیرخانه ارسال کردند را بازبینی می کنیم.

 از هنرمندان صاحب اثر افغانستانی هم دعوت کردیم که بعد از اکران فیلم های ایرانی، آثار واصله از سوی هنرمندان افغان را با حضور استاتید صاحب نظر سینمای افغانستان بازبینی و بررسی کنیم و در مورد تعاملات بین دو کشور و کارهای مشترکی که می توانیم انجام دهیم در دستور کارمان قرار خواهد گرفت.

  وی در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره، گفت: در این جشنواره هنرمندان و نخبگان این حوزه شناسایی و زمینه فعالیت آنها در سطوح بالاتر را فراهم می کنیم. با توجه به اینکه در مرحله قبل استقبال خوبی از جشنواره شد؛  12 هنرمند فیلم ساز و کارگردان بومی شهرری و باقرشهر را به عرصه سینمای کشور معرفی کردیم.

این دوره هم بستر مناسبی است برای معرفی هنرمندانی که می توانند در حوزه فیلم سازی، پویا نمایی، تصویربرداری و در همه حوزه ها بتوانند حضور موثر داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که در جشنواره های  بعدی بتوانیم هویت شهری را با مشارکت دستگاه های متولی معرفی کنیم و علاوه بر سینمای افغانستان، سینمای کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و سایر کشورهایی که تناسبات و مبادلات فرهنگی بیشتری با آنها داریم در این جشنواره حضور داشته باشند.

محبی گفت: در جشنواره گذشته موضوعات ادبیات و شعر را هم  داشتیم اما این دوره به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم به صورت گسترده برگزار کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر افزود: تلاش می کنیم از صاحب نظران بسیاری که در بحث شعر و هنر فعالیت می کنند بهره بگیریم و برگزاری این جشنواره بستری را فراهم کند که  از ان جی او هایی که می توانند در حوزه هنر خدمت کنند و در بحث فرهنگی موثر باشند استفاده کنیم و در کنار آن بتوانیم این استعداد ها را معرفی کنیم. در دوره های قبل اتفاقات خوبی درباقرشهر افتاد.

وی افزود: یک هنرمند نویسنده افغانستانی در باقرشهر شناسایی شده که 20 سال در این منطقه زندگی می کردهاست. این هنرمندافغانستانی کتاب های متعددی با همکاری حوزه هنری نوشته و چاپ کرده است و اگر شرایط فراهم شود از این شهروند افغان هم به صورت ویژه تقدیر و او را معرفی می کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار