خبرهای داغ:

ایجاد آرامش روانی یکی از فواید مهم حجاب است

فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) گفت: بدون شك حفظ حجاب آثار و فوایدی به دنبال دارد كه یکی از مهم ترین آنها، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۶۱
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

با فرارسیدن هفته عفاف و حجاب و اهمیت ترویج و تببین عفت فاطمی طاهره فیض فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: زن مظهر جمال است و زکات جمال عفاف است، افرادی  که اهل حجاب وعفاف هستند و حریم ها و حرمت ها رو حفظ می کنند، از جذابیت های معنوی و ارزش های درونی بی شماری برخوردار هستند، زیرا  حجاب وسیله ای برای آراستن انسان به زینت عفت، حیا، تقوا، پاکدامنی و وقار است.

وی افزود: بدون شك حفظ حجاب آثار و فوایدی به دنبال دارد كه مهم ترین آنها، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، حفظ حریم، حرمت و عصمت بانوان، جلوگیری از فروپاشی خانواده، كاهش تقاضای مدپرستی بانوان، حفظ ارزش های انسانی مانند عفت، حیا و متانت در جامعه، مصونیت زنان در همه زمان ها و مكان ها، سلامت و زیبایی موقعیت اجتماعی و فرهنگی مردان و زنان جامعه اسلامی است.

فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) در ادامه اضافه کرد: بی گمان دستور حفظ حجاب و عفاف در  شرع وفقه اسلامی جز در راستای اعتلای شخصیت زن و مرد و در راستای حفظ آرامش و امنیت روانی افراد و جامعه، حفظ حریم خانواده و حفظ سلامت خانواده و جامعه چیز دیگری به دنبال ندارد.

فیض خاطرنشان کرد: با این که حجاب سمبل و نماد اسلام است؛ ولی کمتر از هر مسئله دیگری مورد توجه و عنایت واقع شد برنامه‌ریزی و جهت دهی مناسبی در این حوزه بویژه برای جوانان ونوجوانان یا صورت نگرفت یا بسیار ناچیز و اندک بوده است

وی تصریح کرد: در یک نگاه کلی با توجه به تهاجمات فرهنگی از یک سو و کم توجهی به نهادینه کردن فرهنگ حجاب وعفاف از داخل کشور خانواده، جامعه، مدرسه و غیره متاسفانه توجه و اقبال به بد حجابی به مراتب بیشتر از پوشش اسلامی است که این مسئله یک زنگ خطر بزرگ برای کشور اسلامی ما محسوب می شود.

فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) عنوان کرد: یکی از راهکارهای مهم و موثر در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، تقویت ایمان واعتقاد به تعالیم اسلامی به عنوان یک عامل پایدار و درونی بسیار مهم در نهادینه کردن این واجب الهی می باشد.

فیض تاکید کرد: مادران با حفظ حجاب و عفت خود و با تربیت صحیح فرزندان همراه با نظارت و مراقبت جدی از سوی پدران و تشویق و توصیه فرزندان به دستورات الهی و قرآنی می توانند در ترویج عفاف فاطمی و تربیت دینی فرزندان و تفهیم و انتقال مفهوم حجاب به فرزندان موثر و مفید باشند.

وی اذعان داشت: توجه به فریضه مهم امر به معروف ونهی از منکر، تنظیم روابط زن و مرد در محیط های اداری و سازمانی، تقویت فرهنگ غیرت در مردان، الگو دهی مناسب در جامعه، توجه و بها دادن و ارزش گذاری به زنان با حیا و با عفت و با حجاب جامعه، توجه به نقش مهم و کلیدی مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه ها و حوزه های علمیه در این عرصه، از دیگر راهکارهای مفید و موثر در ترویج و توسعه و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف است.

فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) افزود: آثار ارزشمند حجاب وعفاف در حوزه زندگی فردی زنان ومردان همچون ایجاد آرامش روانی، تعالی روح، افزایش احترام زنان به دلیل وقار وسنگینی، کم شدن مزاحمت افراد فاسد و ایجاد موقعیت ازدواج برای بانوان، کم شدن هیجانات جنسی مردان و کسب توفیقات بیشتر مردان در عرصه کار و تحصیل از جمله جذابیت های حجاب وعفاف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها