خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز عید غدیر را دیر، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی اعنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۲۹
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز،  با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه عید غدیرخم، تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایرنکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است که باید ددر این جشن ها به دقت رعایت شود.

وی از مردم خواست همه عزاداری‌ها و استقبال از محرم بعد از عید غدیر باشد تا جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شده و پس از آن، عزاداری‌های استقبال از محرم آغاز شود.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است و بر همین مبنا رخداد غدیر در ۱۸ ذی الحجه سال۱۰ قمری تنها یک حادثه تاریخی نیست، یک سرزمین نیست، بلکه غدیر یک تفکر و نشانه ای برای تدوام خط نبوت است.

وی غدیر را چشمه ای توصیف کرد که تا پایان هستی جوشان خواهد بود و روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود  به تحولات سیاسی و نظامی در افغانستان، اشاره و اظهارداشت: آنچه که آمریکایی‌ها در افغانستان به آن دست می‌زنند، نه خروج خودخواسته از خاک این کشور بلکه اخراج ناخواسته است که رهاورد مقاومت مردم افغانستان در برابر اشغالگران است. 

وی افزود: با فرار بزدلانه و شبانه آمریکایی‌ها در نتیجه مقاومت مردم مجاهد افغانستان، آنها درصدد انتقام خواهند بود و عرصه افغانستان در دست سه بازیگر اصلی شامل دولت مرکزی، طالبان و داعش خواهد بود.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین به اختلافات ایجاد شده بین عربستان سعودی و امارات عربی متحده پیرامون تحولات منطقه اشاره و اضافه کرد: این اختلافات روز افزون شده و این دو کشور به دلیل جنگ یمن دل خوشی از هم ندارند اما وجود مانع بزرگی به نام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت باعث شده با هم متحد شوند که اضلاع خیالی عبری - عربی را تکمیل کنند.

امام جمعه تبریز گفت: اما باید توجه داشت که این اتحاد خیالی اکنون در حال فرو ریختن است و علاوه بر وجود اختلافات داخلی این دو کشور، اختلافات تاریخی میان عربستان و امارات برای سیادت حاشیه خلیج فارس تشدید یافته است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه خطبه ها بر ضرورت توجه به تربیت صحیح و اسلامی فرزندان توسط خانواده‌ها و آموزش و پرورش تاکید و اضافه کرد: تربیت نادرست فرزندان، خسارات جبران ناپذیری هم برای خانواده ها و هم برای جامعه به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: فرزندان صالح باقیات اصلاحات و صدقات جاریه برای والدین هستند که برکات این فرزندان برای پدر و مادرشان جاری خواهد بود و بر همین اساس والدین مبادا در دوره حیاتی فرزند خود یعنی کودکی و نوجوانی، از تربیت او غافل شوند.

حجت الاسلام آل هاشم یکی از اصول اساسی و طلایی در تربیت فرزند را برخورد کریمانه و محبت با او دانست و ادامه داد: بدترین نوع رفتار والدین با فرزند تحقیر کردن اوست، اگر فرزند در کودکی تحقیر شود موقع بزرگسالی و استقلال انتقام می‌گیرد.

 

ارسال نظرات