نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:سازمان تامین اجتماعی ضروری است که با برنامه ریزی درست و علمی و ظرفیت سازمان، خدمات ارزشمندی به مشمولین سازمان و در تراز انقلاب اسلامی ارائه دهد.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۳۸
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: هر انسانی در  لحظات آخر عمرش تلاش می‌کند سخنانی بر زبان بیاورد که اهمیت داشته باشد و امام علی (ع) در واپسین لحظات عمر خود مردم و فرزندانش را بر ضرورت تقوا و بی اعتنایی به زرق و برق دنیا، طرفداری از حق و حمایت از مظلوم در برابر ظالم، نظم در همه کارها و ایجاد اصلاح و صلح و ثبات در بین مردم، رسیدگی به امور یتیمان و حفظ حقوق همسایگان، عمل به قرآن، اهتمام به امر نماز، حج و جهاد با مال و جان، ارتباط با یکدیگر و ترک جدایی‌ها، امر به معروف و نهی از منکر و عدم تعدی به کسی که او را به شهادت رسانده، سفارش می کند. بنابراین اگر همه ما به توصیه ها و سفارش‌های امام علی (ع) توجه کنیم به جامعه آرمانی و متعالی می‌رسیم. 

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو افزود: با توجه به اینکه از یکم تا پنجم مردادماه به عنوان سالروز برگزاری نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ به وسیله مرحوم آیت الله  طالقانی برگزار و نامگذاری شده عنوان کرد: در این رابطه سلسله برنامه‌های فرهنگی از سوی ستاد نماز جمعه، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و همه ستادهای نماز جمعه شهرها با همکاری مؤسسات فرهنگی تدارک دیده شده است و در این راستا نوجوانان، جوانان و… در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی و ضمن تبریک به مدیران و کارکنان این دو سازمان گفت: هدف از تشکیل این دو سازمان در راستای تحقق و گسترش عدالت اجتماعی بوده است و به مردمی که از طبقه متوسط و پایین‌تر هستند کمک‌های تعریف شده ارائه شود.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: خدمات خوبی از سوی این سازمان‌ها ارائه شده، البته تا برسیم به آرمان‌های مدنظر در این رابطه فاصله زیادی داریم، با توجه به مشکلاتی که جامعه هدف سازمان بهزیستی دارد نیازمند تخصیص اعتبار کافی از سوی دولت به این سازمان است، با توجه به فراوانی مشمولین، این سازمان نیازمند کمک نیکوکاران است و با کمک خیرین نیز تاکنون توانسته خدمات ارائه بدهد و به وظایف خودش عمل کند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی ایجاد شده، انتظار می‌رود با برنامه ریزی درست، علمی، کارشناسی و ظرفیت‌ها، کارخانه‌ها و صنایعی که این سازمان دارد خدمات ارزشمندی در تراز انقلاب اسلامی بیش از آنچه تا کنون ارائه داده، ارائه بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به یکشنبه ۲۷ تیر ماه شهادت حضرت امام باقر (ع) گفت: امام  باقر (ع) در سال ۱۱۴ هجری قمری به شهادت رسید، دوران امامت ایشان حدود ۱۹ سال بود و موفق شدند که جنبش و نهضت علمی به وجود آورند که در دوران فرزند ایشان امام صادق (ع) این نهضت علمی به اوج خودش رسید.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: امام باقر (ع) در دوران پر تلاطم آن روز در دنیایی که اموی‌ها آن دنیا را مملو از فساد کرده بودند موفق شد جریان فرهنگی و دینی را به وجود آورد که عصرها و نسل‌ها را پشت سر گذاشته و تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آموزه‌های اسلامی، معارف اسلامی، فقه اسلامی، تفسیر، علوم قرآن و اخلاق اسلامی همه برگرفته از دانشی است که امام باقر (ع) به علما و اندیشمندان در حوزه‌های علمیه رسانده است، غنای حوزه‌های علمیه در همه علوم رایج در حوزه های علمیه در طول بیش از هزار سال به واسطه دانشی است که از ایشان و امام صادق (ع) رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امام صادق (ع) الگوی کاملی برای همه روحانیت، طلبه‌ها، جویندگان دانش و کسانی که در راه آرمان‌ها و فضیلت‌ها حرکت می‌کنند، است، با این الگوی کامل می‌توان سخن حق را در میان انبوهی از مشکلات و دنیایی که غرق در گمراهی و فساد است، زنده کرد و آن را به عصرها و نسل‌ها رسانید؛ این همان هدفی است که امروز ملت ایران برای آن تلاش می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: زنده کردن سخن حق، ایستادگی در راه برپایی عدل و انصاف، مقاومت در برپایی فضیلت‌های اسلامی و انسانی، چیزی است که مقام معظم رهبری، امام راحل، حوزه‌های علمیه، روحانیت و همه مردم به دنبال آن بوده و هستند.

وی در ادامه با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: وظایف متعددی برای این شورا تعریف شده، نظارت بر قانون گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از جمله این وظایف است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نظام ما، جمهوری اسلامی است و اسلام قوام نظام ما است افزود: ستون نظام ما، اسلام و جمهوریت مردم است، نهادی که تشخیص می‌دهد این قوانین منطبق بر قوانین اسلامی است شورای نگهبان است، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از دیگر وظایف این شورا است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شورای نگهبان در هر سه وظیفه، با استحکام، با صلابت و با استقامت عمل کرده است و این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به روز عرفه و عید قربان عنوان کرد: نماز عید قربان در مصلی الغدیر و همه شهرهای استان برگزار خواهد شد، این روز جز روزهای با فضیلت است که اعمالی مانند دعا، استغفار، برپایی نماز و… در آن تاکید شده است.

وی گفت: ویروس کرونا همچنان در استان حضور دارد پس بهتر است همراهی کنید که این ویروس منحوس را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی پشت سر بگذاریم، ضمن این که نماز جمعه با مجوز ستاد ملی کرونا برگزار می شود به طوری که بعد از تحقیقات علمی و کارشناسی روشن شد که برگزاری نماز جمعه با رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی، مانعی ندارد و از برگزاری تجمعاتی که سبب آسیب رسیدن به فرد و جامعه می‌شود پرهیز کنیم.

ارسال نظرات