نشست معرفتی حلقه‌های قرآنی در هفته حجاب و عفاف حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۹۴
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در هفته حجاب و عفاف نشست معرفتی‌ در جمع نوجوانان قرآن آموز این حوزه با موضوع حجاب و عفاف در حسینیه فاطمیه با سخنرانی راحله عباسقلیان برگزار کرد.
عباسقلیان گفت: در ۸۶ سال پیش در سال ۱۳۱۴ زخم عمیقی توسط رضاخان بر پیگره‌ی کشور زده شد که تا به امروز این جراحت التیام پیدا نکرده و با گذشت ۸۶ سال از آن اتفاق شوم هنوز هم آثار آن در جامعه مشاهده می شود.
وی افزود: رضا خان با سفر به ترکیه و کشور‌های اروپایی فکر میکرد علت پیشرفت آنان بی حجابی زنانشان می باشد و برای همین دستور تغییر لباس و کشف حجاب را داد؛ که این حکم او اعتراض علما و مذهبیون را در برگرفت و مردم متدین در مسجد گوهر شاد قیام کردند و ماموران رضا خان این عزیزان را به جرم دفاع از عقاید و ایستادگی در مقابل بی عفتی به شهادت رسانیدند.
عباسقلیلن تصریح کرد: اگر ما همه ساله هفته حجاب و عفاف را برگزار می کنیم و یاد و خاطره این شهدای بزرگوار را گرامی میداریم به این خاطر است که این شهدا تصمیمی گرفتند و حرکتی را انجام دادند که آثارش را امروز می‌بینیم. این که هنوز چادر و حجاب در جامعه هست بخاطر رشادت‌های این بزرگواران است.
وی خاطر نشان کرد: هر کدام از افراد جامعه مانند قطره آبی هستند که اثرگذارند، ولی هرچند کم باشد بنابراین اگر ما هم می‌خواهیم در جامعه اثرات مهم بگذاریم باید تصمیمات آگاهانه و دقیق داشته باشیم. تصمیمات ما نشان دهنده ارزش وجودی ماست هر چقدر انتخاب اصیل و دقیق و هنرمندانه داشته باشیم معیار سنجش ارزشمان نیز حساس‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. این فرق بین انتخاب حجاب و بدحجابی است.
ارسال نظرات