فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام، برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت دانست و گفت: امنیت و آرامش کشور مدیون خون پاک این عزیزان است .
کد خبر: ۹۳۵۸۱۸۸
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی  در آیین گرامیداشت یادواره شهدای بمباران لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش و ۴۲ شهید روستای بیشه دراز در شهرستان مرزی دهلران اظهار داشت: حماسه های مردم مقاوم منطقه بیشه دراز در شهرستان دهلران در زمان جنگ تحمیلی برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

وی با اشاره به رشادت های مردم ولایتمدار این منطقه در دوران دفاع مقدس افزود: مقاومت و ایثار مردم بیشه دراز در زمان جنگ به گونه‌ای بود که بسیاری از آنها نظاره‌گر شهادت فرزندان خود بودند که صحنه‌های زیبا و حماسه‌های ماندگاری در این روستا به جا گذاشتند و ۴۲ شهید تقدیم انقلاب و ارزش ها کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه شهدا درس ایثار و شهادت را در بین ملت ایران ترویج دادند، تاکید کرد: امروز همین روحیه ایثار و شهادت طلبی باعث عزت و اقتدار ملت در جهان شده است.

سردار شاکرمی با اشاره به توطئه ها ی دشمنان در طول ۴۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: حضو ملت در همه صحنه های دفاع از انقلاب و ارزش ها نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرده است.

وی اضافه کرد: هر چه عزت، حرمت، مقام معنوی وجود دارد خداوند به شهدا اعطا کرده است، این عزیزان با نثار جان خود روحیه خودباوری در درون ما تقویت و نهادینه کردند.

سردار شاکرمی از برگزاری کنگره فرماندهان و سه هزار شهید استان ایلام خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهدای بمباران لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش و ۴۲ شهید روستای بیشه دراز در شهرستان مرزی دهلران مقدمه ای برای این کنگره با عظمت در آذرماه سال جاری است.

فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام بیان کرد: تلاش برای برگزاری مراسم های فرهنگی در جاهایی که دارای برجستگی هایی هستند باعث شد که بیشه دار به عنوان یکی از مناطق مهم که در دوران دفاع مقدس مردان وزنان آن رشادت‌های ماندگاری بر جای گذاشتند بعنوان محل برگزاری این یادواره انتخاب شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات