مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج)استان زنجان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:حفظ عفت و حجاب در جامعه باعث آرامش روحی و روانی در جامعه می شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۲۴۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
حجت الاسلام محمد علی تیموری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت: به معنی حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: حجاب هم به معنی پوشیده است و هم به معنی پرده و حاجب می‌باشد، ولی بیشتر استعمالش به معنی پرده است.
 
حفظ عفت و حجاب در جامعه باعث آرامش روحی و روانی در جامعه می شود

وی به آثار و فواید حجاب در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: حجاب و پوشش در ابعاد مختلف دارای آثار و فوائد مختلف می‌باشد که مهمترین آنان فایده حجاب در بعد فردی و دیگری در بعد خانوادگی می‌باشد، در بعد فردی ایجاد آرامش روانی در بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است و در بعد خانوادگی باعث پیوند و صمیمیت قوی‌تر زن و شوهر و در نتیجه تربیت صحیح فرزند و استحکام بیشتر در کانون خانواده می‌گردد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) در پایان به هدف و فلسفه حجاب از منظر قرآن اشاره کرد و گفت:: از نظر قرآن کریم هدف و فلسفه‌ی حجاب تشریع حکم الهی، وجوب حجاب اسلامی، دستیابی به تزکیه‌ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی زن و مصونیت و حفظ حقوق زن و آرامش در جامعه است.
ارسال نظرات