خبرهای داغ:

رزمایش سلامت از عید قربان تا غدیر در سمنان برگزار می‌شود

رزمایش سلامت در ایام دهه کرامت از عید قربان تا غدیر در محلات محروم جنوب شهر سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۲۴۹
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رسیدگی به نیازمندان و محرومان یکی از رویکردهای مهمی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توجه بسیاری به این حوزه شده و نهادهای خدماتی و حمایتی مختلفی در این راستا اقدامات بسیار ارزنده‌ای را به مردم محروم در اقصی نقاط کشور داشته‌اند.

یکی از این سازمان‌ها بسیج جامعه پزشکی است که محرومیت‌زدایی را در حوزه سلامت به خوبی به منصه ظهور و بروز رسانده است و جهادگران و بسیجیان فعال و متخصص در این حوزه در قالب اردوهای جهادی خدمات‌رسانی به مردم محروم ساکن در مناطق کم برخوردار از امکانات را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

در همین راستا بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه سمنان نیز اعزام تیم‌های تخصصی بهداشتی درمانی را در قالب اردوهای جهادی به مناطق کم برخوردار و روستایی این شهرستان در دستور کار خود قرار داده است تا گامی اساسی برای برقراری عدالت درمانی و دسترسی عامه مردم به پزشکان متخصص و دریافت خدمات درمانی و دارویی رایگان برداشته باشد.

یکی از مهمترین اهداف برگزاری این اردوهای جهادی این است که مردم روستا و مناطق محروم و کم برخوردار به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

محمدمهدی قادری، مسئول بسیج جامعه‌پزشکی سپاه ناحیه سمنان اظهار داشت: محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت طرحی است که بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه سمنان در این راستا ورود کرده و تاکنون توفیقات بسیار قابل توجهی نیز کسب شده است.

وی افزود: در قالب طرح شهید رهنمون برنامه‌ریزی برای اعزام تیم‌های پزشکی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی به همت بسیج جامعه پزشکی سمنان به مناطق محروم این شهرستان اعم از محلات محروم شهر سمنان و روستاهای آن در طول سال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در تیرماه اعزام تیم پزشکی در راستای اجرای طرح شهید رهنمون به روستای اعلا انجام شد عنوان کرد: 22 نفر از اهالی روستای اعلا در این اعزام ویزیت رایگان شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون پنج اعزام به مناطق محروم این شهرستان انجام شده است گفت: در این اعزام ها ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی، روانپزشکی، مامایی، پرستاری، آموزش بهداشت و فرهنگی، پیشگیری و مراقبت از بیماری ها، تغذیه، سلامت روان به مردم این مناطق در دستور کار قرار دارد.

قادری بیان کرد: رزمایشی با عنوان "سلامت" به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت از عید قربان تا عیدفطر با مشارکت آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) و آستان قدس رضوی در محلات جنوب شهر سمنان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها